کد خبر: ۳۱۵۷۰۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
برخی گمان نکنند، می‌توانند اهل بیت‌ را هم به نفع خود مصادره کنند

خیز مداحان حامی احمدی‌نژاد برای انتخابات/مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند

این نخستین‌بار نیست که مداحان وارد فعالیت‌های سیاسی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی می‌شوند. چه‌‌‌‌آنکه جهت‌گیری‌های سیاسی آن‌ها در سال‌های گذشته و حمایت‌شان از احمدی‌نژاد نیز انتقادهای بسیاری را در پی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اخیراً برخی مداحان که سابقه حمایت از احمدی‌نژاد را نیز در کارنامه خود دارند، اعلام کردند که در صورت به وحدت نرسیدن اصولگرایان، حساب خود را از آنها جدا کرده و با فهرست جداگانه در انتخابات مجلس حاضر خواهند شد. حالا معاون سیاسی وزیر کشور در واکنش به این تحرکات سیاسی مداحان می‌گوید: مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند.

به گزارش آفتاب، چندی پیش سعید حدادیان در واکنش به تلاش‌های بی‌نتیجه اصولگرایان برای وحدت در انتخابات پیش‌رو، گفته بود: «در نهایت اگر آقایان به وحدت نرسند، مداحان فهرست جداگانه‌ای خواهند داد».  مجتبی توانگر مسئول سابق روابط‌عمومی جبهه متحد اصولگرایان و عضو فعلی شورای مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به گفت‌وگویش با «سعید حدادیان» گفته است: «این مداح معروف نسبت به تحركات اخیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات هشدار داده و گفته است اجازه نمی‌دهیم مجلسی مانند مجلس ششم شكل بگیرد. اگر اصولگرایان بخواهند در انتخابات آتی، مانند سال ۹۲ عمل كنند، قطعا شكست خواهند خورد». 

مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند

با این حال، معاون سیاسی وزیر کشور در واکنش به این تحرکات سیاسی مداحات گفته است: گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

محمدحسین مقیمی در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست و اینکه اعلام شده قرار است مداحان برای انتخابات مجلس لیست بدهند، گفت: هر گروهی بخواهد در قالب تشکیلات رسمی، حزبی و قانونی فعالیت سیاسی داشته باشد، باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرد و در‌‌ همان چارچوب فعالیت خود را انجام دهد. مردم می‌توانند بدون گذراندن این مراحل فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند و البته پاسخگوی فعالیت‌های خود نیز باشند. این فعالیت‌ها دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود مداحان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی شائبه سوءاستفاده از بیت‌المال را ندارد، به ایلنا گفت: تا کسی از اموال عمومی و بیت‌المال سوءاستفاده نکند٬ نمی‌توانیم بگوییم او این کار را انجام داده یا خیر. حتی در مورد وجود چنین شائبه‌ای هم نهادهای نظارتی باید حکم بدهند تا بتوانیم بگوییم سوءاستفاده صورت گرفته است. با این حال گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له و یا علیه کسی برای انتخابات تبلیغ کنند٬ چراکه اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند باید به دیگران هم این اجازه داده شود.

اعتبار مداحان جناحی از دست می‌رود

آیت‌الله محسن غرویان، فعال سیاسی اصولگرا نیز در همین‌باره عنوان کرد: در درجه اول بیان چنین مطالبی از سوی مداحان نشانگر این است که اصولگرایان نمی‌توانند به وحدت برسند و علاوه بر این اضافه شدن ضلع جدیدی به اصولگرایان به نام «مداحان» مشکلات آنها را بیشتر هم خواهد کرد و تعدد و تکثر در جناح اصولگرا بیش‌تر می‌شود.

غرویان با تاکید بر اینکه مداحان باید نگاه فراجناحی داشته باشند، گفت: امام‌حسین(ع)، حضرت زهرا(س)‌ و حضرت زینب شخصیت‌هایی نیستند که متعلق به یک جناح سیاسی خاص باشند. مداحان باید بدانند همه ارزش و جایگاه آنها از قبل شخصیت‌های اهل‌بیت به دست آمده است٬ بنابراین اگر بخواهند اهل‌بیت را سیاسی کنند٬ اعتبار و ارزش خود را نیز از دست خواهند داد. برخی گمان نکنند که مثل خیلی از موارد می‌توانند اهل بیت‌ را هم به نفع خود مصادره کنند. مداحان باید از سرمایه اهل‌بیت محافظت کنند و وارد بازی‌های سیاسی نشوند چراکه در غیراین صورت اگرچه حرمت اهل‌بیت تا ابد میان مردم ما باقی خواهد ماند٬ اما مداحان جناحی و سیاسی ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: برخی از مداحان در حدی که خودشان گمان می‌کنند بین مردم از ظرفیت بالایی برخوردار نیستند به هر حال مردم بیش‌تر به دنبال علما و متفکران می‌روند انتخاب روحانی به عنان رئیس‌جمهور شاهد خوبی بر این مدعا است این انتخاب نشان داد که با همه فضاسازی‌هایی که در این سال‌ها عیله علما و روحانیت شده بود اما نهایتا مردم وقتی ایده‌آل خود را در حسن روحانی دیدند به عنوان رئیس‌جمهور رای خود را به او دادند، بنابراین مردم تنها دنباله‌رو احساسات خود نیستند.

وی گفت: قشر زیادی از مردم به دنبال عقلانیت و آینده‌نگری هستند، به نظر من مداحانی که صرفا با احساسات دینی مردم سر و کار دارند خیلی نمی‌توانند از نظر سیاسی تاثیرگذاری گسترده‌ای در جامعه داشته باشند.

به گزارش آفتاب، این نخستین‌بار نیست که مداحان وارد فعالیت‌های سیاسی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی می‌شوند. چه‌‌‌‌آنکه جهت‌گیری‌های سیاسی آن‌ها در سال‌های گذشته و حمایت‌شان از احمدی‌نژاد و جبهه پایداری نیز انتقادهای بسیاری را در پی داشته است. سعید حدادیان، حسین سازور، محمود کریمی، محمدرضا طاهری از جمله مداحانی بودند که در ایام انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی از نامزدهای اصولگرا حمایت کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
82
...مداحی اهل بیت را رها کرده دنبال سیاست بازی...
فدایی ...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
54
6
براتون متاسفم فقط شعار آزادی می دید پاش برسه و دستتون بره از صد تا عقب افتاده ی متحجر بد ترید توی محدود کردن مردم
البته کارنامه ی اختلاص دولت نشون دهنده ی دور و وریاش هم هست
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
به نام خدا
عزیزم منظورت از کارنامه ی اختلاص دولت چیه؟
متشکرم
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
36
13
همه باید بتونند در انتخابات کاندید بشن و رد صلاحیت نشن ....
مداحان ، کارگران ، مهندسین ،سیاسیون و....
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
بزرگوار! اصلاً مداحی هم شغله که کنار کارگر و مهندس می نویسی؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
36
ای روزگار ... ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
70
...یکبار احمدی نژاد را برخی از این مداحان با چنان حمایتی آوردند بعد خودشان هم فهمیدند ...و بجای عذرخواهی از مردم و عدم دخالت فقط بین خودشان جنگ و دعوا کردند و هشت سال ...مملکت را بدبخت کردند حالا دست از سر این مردم برنمیدارند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
34
چند کلاس سواد دارید؟
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
57
10
یعنی از نظر شما فقط مداحانی مثل حدادیان اگه مداحی کنند و علیه احمدی نژاد حرف بزنند کار سیاسی نکردند و خوب کاری کردند ولی اگه مداحای دیگه حرفی از احمدی نژاد زدند سیاسی کاریه؟! دم دکتر احمدی نژاد گرم که حسابی ازش می ترسید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
7
36
مداح باید روضه بخونه به سیاست نباید کاری داشته باشه اخه این چه وضعیه...
ایزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
2
1
شیرران رو در رو صحبت میکنند نه پشت سر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین