کد خبر: ۳۱۵۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

خواص اعجاب‌انگیز آب پنیر

آب پنیر بالا برنده سرعت هضم غذا و مکملی خوب برای ورزشکاران است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد قاضی، متخصص تغذیه گفت: مایعی که معمولاً ما دور می‌ریزیم و آن را ماده زائد ماست تلقی می‌کنیم، اما در واقع منبع سرشاری از مواد آلی و ویتامین گروه B می‌باشد که در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

وی در ادامه گفت: با مصرف آب پنیر بسیاری از مشکلات و بیماری‌های آن‌ها برطرف می‌شود و به ندرت در طبیعت می‌توان چنین ماده ی با ارزشی یافت.

وی در باره روش مصرف آن توضیح داد: این ماده با دارا بودن مقدار زیادی املاح و باکتری‌های مفید باعث دفع هرچه بهتر و روان‌ شدن مدفوع می‌شود که خطر ابتلا به سرطان روده را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و با تخلیه مناسب روده، کاهش وزن را درپی خواهد داشت.

وی گفت: آب پنیر دارای نوعی پروتئین است که به سادگی در بدن شکسته شده و به سرعت گوارش می‌شود اما سایر نوشیدنی‌ها مخلوطی از پروتئین‌ها هستند که به مراتب جذب آن‌ها کندتر است و در نتیجه هضم آن‌ها در بدن طولانی‌تر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به شیر حساسیت دارند ممکن است نسبت به این ماده واکنش منفی نشان داده و دچار مشکل شوند و پیشنهاد می‌شود این افراد از شیر بدون لاکتوز یا کم لاکتوز استفاده کنند تا دچار عوارض آن نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین