کد خبر: ۳۱۶۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

صادرات غیرنفتی ایران 19 درصد افزایش یافت

دبیر هیئت دولت با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی ایران به صادرات نفت، گفت: صادرات غیر نفتی ایران ۱۹ درصد افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز : محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان این مطلب که من از نزدیک در جریان کار اعضای دولت هستم و می‌بینیم که در اوج غریبی، فعالیت دارند، اظهار داشت: درآمدهای ما نسبت به سال 91 یک چهارم شده و وضعیت تولید و اشتغال در یک شرایط خیلی نگران کننده‌ای به این دولت داده شد.
 
دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه سرو سامان دادن به این اوضاع و احوال کار خیلی سخت و پیچیده‌ای بود، گفت: امروز اقتصاد ما نسبت به دیروز بسیار مقاومتی‌تر است.
 
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که ما تلاش می‌کردیم شعارهای سیاسی تند بدهیم، به لحاظ اقتصادی درجه خود اتکایی ما به شدت کاهش پیدا کرده بود، به گونه‌ای که در سال 91 اگر نفت را خارج می‌کردیم، تراز دریافت و پرداخت خارجی‌مان منفی 70 میلیارد دلار بود.
 
حاجی میرزایی با تاکید بر این مطلب که کشوری که تا این حد به نفت وابسته است طبیعی است که در برابر تحریم‌ها آسیب می‌بیند، عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم الان مشکل نداریم بلکه مشکلات زیادی داریم ولی هیچ شاخصی نیست که نسبت به قبل بهتر نشده باشد.
 
دبیر هیئت دولت با اشاره به اینکه تورم از 40 درصد به 14 و هشت دهم درصد رسیده، گفت: در بخش کشاورزی واقعا اتفاق خیلی خوبی افتاد و در این سه سال، تقریبا سالی 2 میلیون تن بیشتر گندم از کشاورزان خریداری کردیم.
 
وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی تقریبا با رشد 19 درصدی همراه بودیم که حاصل یک تکاپوی جمعی بوده و در دولت فرض این است که با اخلاص و تفضل الهی مشکلات را رفع کنیم.
 
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کاری که در بحث هسته‌ای انجام شد بسیار خوب و ارزشمند است و امید داریم با عنایت خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت بتواند این دوران را طی کند.
 
دبیر هیئت دولت در ارتباط با بودجه امسال، گفت: تقریبا تمام کسانی که در بحث بودجه کشور وارد هستند، می‌گویند که این سال در طول سال‌های پس از انقلاب در زمینه بودجه وضعیت بی‌سابقه‌ای دارد.
 
به گزارش تسنیم، وی با بیان این مطلب که امیدواریم وضعیتی ایجاد شود که بتوانیم بخشی از امیدها و آرزوهای مردم را حل کنیم، گفت: شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت، همین امیدی است که در جامعه ایجاد شده است، اگر به چند سال پیش نگاه کنیم می‌بینیم که امروز امید در جامعه بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین