کد خبر: ۳۱۶۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

لاوروف: متحد کردن مخالفان از مهمترین مقدمات حل بحران سوریه است

وزیر خارجه روسیه در سخنانی متحد کردن مخالفان سوری جهت مذاکره با نظام سوریه را اصلی‌ترین مقدمه در حل بحران این کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با اعضای کمیته پیگیری دیدارهای مشورتی مسکو گفت: ماموریت یکپارچه سازی طیف‌های مختلف مخالفان سوری برپایه و اساس سازنده جهت مذاکرات با دولت در خصوص تمامی مسائل اصلی از مهمترین مقدمات حل و فصل بحران به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، وی همچنین مخالفان سوریه را به اتحاد تشویق و بر لزوم مذاکره با نظام سوریه به عنوان مهمترین مقدمه در حل بحران این کشور تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز عنوان داشت که لاوروف با اعضای کمیته پیگیری از جمله حسن عبدالعظیم، هماهنگ کننده کل هیات هماهنگی مخالفان و قدری جمیل، از رهبران در جبهه مردمی آزادی و تغییر دیدار خواهد کرد که این رایزنی‌ها در راستای تلاش‌های روسیه جهت تسریع در آغاز روند سیاسی سوری سوری با هدف حل و فصل براساس بیانیه ژنو صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه روسیه از اوایل اوت جاری رایزنی‌های فشرده‌ای را با طرف‌های مختلف سوری و بازیگران اصلی بحران سوریه برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور آغازکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین