کد خبر: ۳۱۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

مرادخانی: نمی‌توانم درباره ارکستر برلین اظهار نظر کنم

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من نمی‌توانم درباره ارکستر برلین اظهار نظر کنم. این ارکستر فقط یک فاکتور ندارد، بلکه فاکتورهای متعددی را دربرمی‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، علی مرادخانی اظهار کرد: «دانیل بارنبویم» - رهبر ارکستر برلین - را همه می‌شناسند. پیشنهادی بود که از طرف خودشان مطرح شد. آن‌ها می‌خواستند در ایران حضور پیدا کنند که این موضوع هنوز در دست بررسی است، البته ملاحظاتی هم وجود دارد.

او ادامه داد: ما از این ارکستر دعوت نکرده‌ایم و نظری هم در این‌باره نمی‌دهیم و ترجیح می‌دهیم وقتی اتفاقی افتاد، سپس آن را اعلام کنیم؛ اما دعوت از این ارکستر از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد نبوده است. به هر حال امیدوارم این مسائل زودتر برطرف شود.

وی گفت: آنچه درباره ارکستر برلین به‌عنوان خبر اعلام شد، در حد پیشنهاد بود که باید بررسی می‌شد. تالار وحدت هم براساس پیش‌بینی، این اجرا را در جدول نوشته بود. به هر حال ممکن است در هر کشوری این ملاحظات وجود داشته باشد و تا مسأله‌ای قطعی نشود نباید آن را خبری کرد.

مرادخانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا با وجود اندیشه‌های ضد اسرائیلی «دانیل بارنبویم» این هنرمند نمی‌تواند به ایران بیاید، گفت: این نظر شماست.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که احکام مدیران جشنواره موسیقی فجر دقیقا چه زمانی اعلام می‌شود؟ اظهار کرد: آقای ترابی دبیر اجرایی جشنواره است و حمیدرضا نوربخش مدیر جشنواره خواهد بود. نوربخش فارغ از موضوع خانه موسیقی، جشنواره را مدیریت می‌کند، زیرا او یک شخصیت حقیقی دارد و ما این‌ها را از هم تفکیک می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که اقدامش پس از پایان دوره سرپرستی فرزاد طالبی در دفتر موسیقی چه خواهد بود؟ بیان کرد: آقای طالبی مدیر خوبی است. تلاش ما این است که مدیران ما فارغ از مسائل حرفه‌ای موسیقی، بتوانند بی‌طرفانه و بدون گرایش مشخص کار کنند. آقای طالبی این ویژگی را دارد و ما از کارکرد او راضی هستیم.

معاون وزیر ارشاد در امور هنری که در حاشیه برپایی جشنواره موسیقی جوان سخن می‌گفت، اضافه کرد: جشنواره جوان پر و پیمان برگزار می‌شود. قبلا پیشنهاد کردیم که این جشنواره گسترده‌تر شود، زیرا حوزه جوان خارج از موسیقی، شامل رفتارشناسی اجتماعی نیز هست. امسال بخش نواحی هم به جشنواره اضافه شده است و امیدواریم این جشنواره دبیرخانه‌اش را فعال نگه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین