کد خبر: ۳۱۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

رییس‌جمهور اتریش در آستانه سفر به تهران: ایران و اتریش منافع مشترک زیادی دارند

هاینتز فیشر رییس جمهوری اتریش پیش از عزیمت به تهران که هفته آینده صورت می گیرد، با اشاره به این که تهران و وین مشترکات و منافع زیادی داردند ، تاکید کرد که روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور باید به بیش از دو برابر افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
فیشر در گفت و گو با خبرگزاری رسمی اتریش 'آپا ' گفته است که ایران مهمترین شریک تجاری غیر اروپایی اتریش است که در رتبه دوم مبادلات اقتصادی این کشور قرار دارد. 
 
به گزارش ایرنا، وی گفت : ما همیشه درهای کشورمان را به سوی ایران باز گذاشتیم و خواهان روابط گسترده و همه جانبه بین وین با تهران هستیم.
 
رییس جمهوری اتریش ادامه داد : من بیش ازسفر به ایران طی ملاقاتی که با آقای روحانی رییس جمهوری ایران درسازمان ملل داشتم، به وی گفتم که در صورت رسیدن توافق با غرب، اولین رییس جمهوری اروپایی خواهم بود که به ایران سفر خواهم کرد.
 
فیشر درخصوص درخواست رییس جمهوری ایران برای ملاقات با وی در تهران اظهارکرد: آقای روحانی یک بار من را به تهران دعوت کرد اما با توجه به سیاست های قبلی این سفر متاسفانه قبل از رسیدن به توافق نمی توانست انجام شود.
 
وی درباره تحت فشار بودن از طرف رژیم صهیونیستی افزود: بیش از رسیدن به توافق هسته ای، اسرائیل بارها به من انتقاد هایی را درخصوص ملاقات با مقامات ایرانی کرد ومن بارها به آنها گفتم که هدف من رسیدن تعامل با ایران بر سر بسیاری ازموضوعات ازجمله خاورمیانه است. 
 
هاینز فیشر درمصاحبه با آپا این نکته را یادآوری کرد که معاونش در امور یهودیان اروپا مخالف سفر وی به تهران است چرا که ایران را متهم به دخالت های تروریستی دردنیا می داند اما همه باید بدانند که این یک اشتباه محاسباتی است که باید اصلاح شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین