کد خبر: ۳۱۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
وزیر امور خارجه جمهوری چک:

همکاری های بلندمدت ایران و جمهوری چک آغاز می شود

وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت: همکاری های بلندمدت ایران و جمهوری چک در زمینه های مختلف پس از رفع کامل تحریم ها در آینده نزدیک، آغاز می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، لوبومیر زائورالک روز شنبه در دیدار با شهردار اصفهان در محل مهمانسرای شهرداری با ابراز خرسندی از جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و غرب افزود: با برداشته شدن همه تحریم ها، ارتباطات تجاری و بازرگانی ایران و جمهوری چک افزایش می یابد.

وی ادامه داد: شهروندان و کارآفرینان جمهوری چک علاقه زیادی برای تعامل با ایران دارند.

وزیر امور خارجه جمهوری چک همچنین با بیان اینکه صنایع دستی ایران و چک می توانند زمینه ارتباطات فرهنگی دو کشور را فراهم کنند، گفت: جمهوری چک و جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن فرهنگ غنی با عقد تفاهمنامه های زیاد می توانند گام های جدیدی در راستای توسعه دو کشور بردارند.

زائورالک از آمادگی جمهوری چک برای همکاری و کمک به ایران به ویژه اصفهان در زمینه راه و ترابری، ساخت هتل، صنایع فولاد و صنعت گردشگری خبر داد.

وی گفت: ارتباط خوبی بین بازرگانان ایران و جمهوری چک برقرار شده و شرکای ایرانی با اعتبار زیادی که دارند، زمینه تعامل و تفاهم را ایجاد کرده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری چک همچنین پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر برقراری هفته فرهنگ اصفهان در شهر پراگ را مورد تمجید قرار داد و بیان کرد: این رویداد می تواند بطور متقابل در اصفهان نیز اجرا شود.

شهردار اصفهان نیز در این نشست با اشاره به قدمت دو کشور و وجود جاذبه های گردشگری در اصفهان و پراگ اظهار کرد: بسیاری از زیبایی های ایران و همه مکاتب آثار هنری را می توان در استان اصفهان یافت.

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه دو شهر پراگ و اصفهان در صنعت گردشگری متناظر یکدیگرند افزود: می توان با افزایش ارتباطات بین این دو شهر، شرایط بهتری را در راستای جذب گردشگر فراهم کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان آمادگی عقد تفاهمنامه در زمینه قطار سبک شهری با جمهوری چک را دارد، گفت: ما با شرکتی از جمهوری چک در این زمینه همکاری می کنیم و تقویت ارتباطات دو کشور، زمینه همکاریهای مشترک با این شرکت را گسترش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در دوران پساتحریم زمینه ارتقای ارتباطات فراهم می شود تصریح کرد: اصفهان و پراگ می توانند به عنوان دو شهر خواهرخوانده معرفی شوند.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه نظر مثبت وزیر امور خارجه جمهوری چک می تواند تعامل سازنده دو کشور را افزایش دهد اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها در زمینه های مختلف در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

'لوبومیر زائورالک' وزیر امور خارجه جمهوری چک جمعه شب در راس یک هیات 70 نفره از بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور وارد اصفهان شد.

این هیات امروز در نشست با فعالان اقتصادی اصفهان، فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و جمهوری چک را مورد بررسی قرار دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین