کد خبر: ۳۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

قبل از کار با رایانه حتما ضد آفتاب بزنید!

کاربران رایانه مصرف ضد آفتاب را نباید فراموش کنند.
آفتاب‌‌نیوز : پروین متوسلین متخصص پوست با اشاره به خطرات رایانه برای کاربران افزود: مانیتور رایانه‌ها به دلیل ساطع کردن اشعه‌ی فرابنفش مثل نور آفتاب عمل می‌کنند و کسانی که به طور مستمر با این دستگاه کار می‌کنند به خصوص افرادی که مستعد لک مثل لک‌های حاملگی یا کک و مک یا لکه‌های تیکه‌ای هستند باید از کرم‌ ضدآفتاب استفاده کنند.

وی اظهار داشت: نشستن ساعات طولانی پشت این دستگاه‌ها باعث ایجاد و یا تشدید لک‌ها می‌شود و حتی در درازمدت ممکن است باعث تخریب الیاف کلاژن و الاستین گردد.

متخصص پوست عنوان کرد: علاوه بر مانیتور رایانه‌ها، ال سی دی و تلویزیون‌ها، لامپ‌های کم‌مصرف و ... دارای اشعه‌ی فرابنفش هستند و برای استفاده‌ی طولانی از این وسایل هم باید ضدآفتاب زده شود.

وی بیان کرد: ساعت‌های استفاده از رایانه را کم و فاصله‌ی خود با این دستگاه را زیاد کنید و ضدآفتاب خود را هر دو سه ساعت یکبار تکرار کنید چون معمولا این کرم‌ها سه یا چهار ساعت بیشتر پایداری ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر متوسلین خاطرنشان کرد: قرار دادن لپ‌تاپ روی پا در طولانی مدت به دلیل حرارت دستگاه به خصوص برای آقایان خطرناک است و در استمناء آنها امکان دارد مشکل ایجاد کند و همچنین حرارت مداوم به پوست باعث تغییر در عروق آن منطقه که تحت تابش مداوم آن حرارت است می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین