کد خبر: ۳۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

سيدهادی خامنه‌ای: جلسه با اعضای شورای نگهبان برای افزایش وحدت ملی

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در پاسخ به سؤالی پیرامون امکان ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس گفت: «اصلاح‌طلبان به این امر واقف هستند که ممکن است رده اول کاندیداهای اصلاح‌طلب که شامل اصلاح‌طلبان شناخته‌شده است رد صلاحیت شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
بنابراین ما پیش‌بینی حضور کاندیداهای رده دوم و سوم را برای حضور در فهرست اصلاح‌طلبان انجام داده‌ایم و هم‌اکنون هم مشغول فراهم‌کردن مقدمات کار هستیم.

 البته قضیه ردصلاحیت‌ها در مجلس ششم هم وجود داشت و تا حدودی این رد صلاحیت‌ها صورت گرفت. 

اما امروز بر اساس اخبار، شواهد و تهدیدها پیش‌بینی می‌شود ممیزی شدیدتری برای تأیید صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب وجود داشته باشد.

 به هر حال اصلاح‌طلبان بر اساس وظیفه شرعی و ملی خود در انتخابات اسفندماه به صورت گسترده شرکت خواهند کرد. سيدهادي خامنه‌اي افزود: اخیرا با تعدادی از اعضای جامعه مدرسین در قم و اعضای شورای نگهبان جلسات و دیدارهایی انجام شده است با هدف اینکه بر میزان وفاق و وحدت ملی افزوده شود.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات خبرگان نيز گفت: برخی آقایان سعی می‌کنند با اشارات خود این‌گونه نشان دهند که برخی جریان‌ها حق ندارند از چند فرسخی مجلس خبرگان هم عبور کنند تا چه رسد به اینکه در این انتخابات حضور داشته باشند.

اما اینکه اصلاح‌طلبان باید چه کاری انجام دهند بالطبع به کار فکری و فرهنگی نیاز دارد. ما می‌توانیم و باید در همه رده‌های اجتماعی روی این مسائل، که مهم هم هست، کار کنیم و اهمیت و جایگاه خبرگان را برای تمام اقشار مردم روشن کنیم. 

حتی لازم است با گفت‌وگو به برخی شخصیت‌های تأثیرگذار توضیح داده شود که مجلس خبرگان مانند مجلس شورای اسلامی جایی است مهم. دلیلی ندارد حضور در این مجلس محدود به یک‌سری انسان‌های خاص با عقاید خاص شود. 

همه افراد با داشتن یک‌سری صلاحیت‌های عام و علم اجتهاد باید حق داشته باشند در مجلس خبرگان حضور پیدا کنند. بی‌تردید باید این مسئله مهم را یادآور شویم که مجلس خبرگان و حضور در آن نباید به مسائل سیاسی و جناحی خاص پیوند بخورد.

به گزارش جماران، همگان به‌خوبی می‌دانند که مجتهدین شناخته‌شده‌ای در جریان اصلاحات وجود دارند که می‌توانند در انتخابات و گزینش‌های مدنظر آقایان شرکت کنند. طبعا اگر مجتهد باشند و صلاحیت‌های عمومی داشته باشند منعی برای حضور آنها نیست.

 اینکه یک مجلس تشکیل شود با نام خبرگان، باید متکی به آرای عمومی باشد. یک عده به طور مصنوعی مسائلی را طرح کرده‌‌اند که در آن مجلس انحصار ایجاد کنند و این انحصار را ما می‌توانیم با روشن‌کردن ذهن افراد تأثیرگذار از میان برداریم. به هر حال باید در این زمینه کار فکری و فرهنگی انجام دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین