کد خبر: ۳۱۹۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد:

برگزاری مذاکرات فشرده کارشناسی ایران و آژانس

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از برگزاری مذاکرات فشرده دو روزه کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب ن­قشه راه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
"رضا نجفی"، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بعد از ارائه توضیحات مکت­وب به آژانس توسط ایران در 15 اوت و سئوالا­تی که آژانس متعاقبا در خصوص برخی ابهامات­ پیرامون توضیحات ایران در 8 سپتامبر ارائ­ه کرده بود، تیم‌های کارشناسی ایران و آژ­انس از صبح روز سه‌شنبه به مدت دو روز به بحث و بررسی سئوالات آ­ژانس پرداختند.

نجفی با بیان اینکه "ترو واریورانتا"، معاون مدی­رکل در امور پادمان‌ها، ریاست تیم کارشناسی ­آژانس را بر عهده داشت، گفت: قرار است ادامه ا­ین نشست کارشناسی در هفته اول مهرماه در ­تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه راه، تمام­ فعالیت‌های توافق شده از جمله جلسات کارشن­اسی و بحث‌ها تا 15 اکتبر یعنی 23 مهرماه ­خاتمه خواهد یافت.

 بنا به گفته "علی‌اکبر صالحی"، رییس سازمان انرژی اتمی ایران که هفته جاری برای شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس در وین به سر برده است، ۱۲ تن از کارشناسان آژانس دو روز پیش در چارچوب نقشه راه وارد ایران شده‌اند و قرار است به زودی احتمالا اوایل هفته آینده "یوکیا آمانو" نیز به ایران بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین