کد خبر: ۳۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
جهانگیری اعلام کرد:

تجهیز تمام مدارس کشور به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد تا سال 97

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استانداردسازی تجهیزات مدارس با نگاه ویژه دولت آغاز شده است گفت:‌ امید است با حمایت‌های مالی و نظارت‌های مداوم تا سه سال آینده تمام مدارس کشور حتی در دورترین و محروم ترین نقاط به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.
آفتاب‌‌نیوز : اسحاق جهانگیری در دومین نشست سران مدارس ایمن با بیان اینکه زندگی در جامعه و جهان جدید به معنای زندگی در جامعه و جهان بی خطر نیست گفت: اتفاقا جهان جدید پر مخاطره هم هست، اما نشان دهنده نیاز به زندگی در فضای ایمن تر است و این ایمن سازی هم فیزیکی، هم اجتماعی و هم فرهنگی است.

وی افزود: نیازمند بالا بردن مصونیت‌ها هستیم یعنی اینکه اصل شناخته شده «پیشگیری مقدم بر درمان» باید در همه حوزه‌ها به خصوص آموزش و پرورش تعمیم پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هرچه در ایمن سازی راه‌ها و بناها سرمایه گذاری شود به ارتقای ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور کمک شده است عنوان کرد: کم کردن مخاطرات حوادث و سوانح به ارتقای ظرفیت‌های معنوی جامعه کمک می‌کند و باید جامعه را از وضعیت ریسک خطر و جامعه بحرانی خارج و به جامعه قابل محاسبه و پیش بینی تبدیل کنیم و اقدامی در این جهت سرمایه گذاری برای آینده بهتر است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایمن سازی یک مقوله سخت افزاری نیست بلکه مقوله انسانی و اجتماعی است و موفقیت آن در گرو مشارکت آحاد شهروندان،‌ نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی است گفت: جامعه ایران در استفاده از نهادهای مدنی و حضور شهروندان در نوسازی مدارس توفیقاتی داشته است .

جهانگیری ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین رکن توسعه پایدار تلقی می‌شود و هیچ تحولی بدون توجه به نقش آموزش و پرورش امکانپذیر نیست. هر جامعه‌ای که خواهان توسعه و عزت است باید با آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی توجه کند چرا که نیروی انسانی که پیشبرنده اهداف بلند هر نظام است محصول آموزش و پرورش است.

معاون اول رئیس جمهوربا بیان اینکه آموزش و پرورش ایران در تحقق اهداف اسناد بالادستی گام‌های بلندی برداشته است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس آسیب پذیر اشاره کرد. این اقدامات باید به طور جدی در برنامه های توسعه‌آی کشور مورد توجه باشد.

وی همچنین به استانداردسازی تجهیزات مدارس نیز اشاره و اظهار کرد: استانداردسازی تجهیزات مدارس با نگاه ویژه دولت آغاز شده و امیدواریم با حمایت‌های مالی و نظارت مداوم تا سه سال آینده در تمام مدارس کشور حتی در دورترین و محروم ترین نقاط به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

وی افزود:‌ اقدام دیگر آموزش و پرورش ایران توسعه و تجهیز مدارس هوشمند است و هوشمندسازی بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی کشور دنبال می‌شود و کشور ما علیرغم فشارهای ظالمانه نظیر جنگ هشت ساله تحمیلی و تحریم‌ها مسیر رو به رشد و توسعه خود را به صورت جدی ادامه داده است و دستاوردهای قابل توجهی در بخشهای مختلف به خصوص علمی و صنعتی داشته است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمادگی داریم با سایر کشورها در زمینه‌های مورد توافق همکاری جدی داشته باشیم خطاب به حاضران در این جلسه گفت: امیدوارم از جاذبه‌های گردشگری و دستاوردهای علمی و صنعتی ایران در این مدت بازدید داشته باشید و دید بهتری نسبت به ایران و تاریخ تمدنی‌اش پیدا کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین