کد خبر: ۳۲۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
دبیر کل اوپک در جریان کنفرانس دو روزه 'نفت و پول' در لندن گفت:

پیش بینی بهبود بازار/ قیمت پایین نفت خام زیاد پایدار نخواهد ماند

'عبدالله سالم البدری'، دبیرکل سازمان کشورهای تولیدکننده نفت خام (اوپک) روز سه شنبه در کنفرانسی لندن، با اشاره به کاهش سرمایه گذاری ها در پروژه های نفتی ، پیش بینی کرد که با کاهش تولید و عرضه نفت خام، قیمت ها بار دیگر افزایش و بازار نفت به سمت تعادل حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ‘عبدالله سالم البدری’ دبیر کل لیبیایی اوپک در نخستین روز از کنفرانس دو روزه 'نفت و پول 'در لندن گفت: با کاهش 130 میلیارد دلار از پروژه های سرمایه گذاری در بخش نفت خام، تولید آن کاهش خواهد یافت و بالمآل قیمت نفت خام افزایش می یابد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در سال 2015 سرمایه گذاری های بین المللی در بخش نفت خام با 22.4 درصد کاهش( در حدود 130 میلیارد دلار) نسبت به سال 2014 میلادی، به رقمی در حدود 521 میلیارد دلار برسد.

البدری همچنین بابیان اینکه ‘تولید در آینده ای نزدیک کاهش خواهد یافت’ خاطر نشان ساخت که باعرضه کمتر، قیمت نفت خام افزایش خواهد یافت.

دبیر کل اوپک در این کنفرانس ضمن اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت در این مدت سبب افزایش تقاضا شده است، پیش بینی کرد که از سال آینده 1.3 میلیون بشکه در روز به سبد تولید اوپک افزوده شود.

وی همچنین گفت که اوپک گفت وگوهایی را با کشورهای خارج از اوپک، همچون روسیه در خصوص نوسانات بازار نفت داشته و قرار است ماه آینده این گفت وگوها از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ‘در انتهای این دالان روشنایی می بیند’ خاطرنشان ساخت که بازار نفت ظرف یک سال و نیم آینده تعادل خود را به دست خواهد آورد.

دبیر کل اوپک همچنین در حاشیه این کنفرانس در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: برای غلبه بر مازاد کنونی در بازار ما بایستی با یکدیگر( اوپک و کشورهای غیراوپک) همکاری کنیم . در حال حاضر یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم وجود 200 میلیون بشکه نفت خام مازاد در بازار نفت است.

وی افزود: اوپک در همین راستا از سایر کشورهای غیرعضو خواسته است که در 21 ماه اکتبر نشستی فنی در مقر سازمان اوپک در وین به منظور گفت وگو در مورد بازار داشته باشند.
عبدالله سالم البدری، در پاسخ به این سووال که آیا بازار جهانی نفت خام بار دیگر به تعادل خواهد رسید، گفت: شرایط کنونی زیاد ، بیش از دوسال پایدار نخواهد ماند .

دبیرکل اوپک تاکید کرد: کاهش سرمایه گذاری به طور قطع کاهش تولید نفت را در پی خواهد داشت و این یعنی عرضه نفت در بازارهای جهانی در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت.

کنفرانس دوروزه نفت و پول روز سه شنبه با حضور شخصیت ها و شرکت های برجسته نفتی از جمله توتال، شل و 'بی پی' در هتل اینترکانتیننتال لندن گشایش یافت.

در این کنفرانس قرار است موضوعاتی همچون تأثیر قیمت نفت بر عرضه و تقاضا، چالش های پیش روی کشورهای تولیدکننده نفت، اجرای پروژه های بزرگ نفتی و تأثیرات بازار نفت بر مسائل ژئوپلیتیک بررسی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین