کد خبر: ۳۲۳۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

هند واردات نفت از ایران را بیش از 17 درصد افزایش داد

هند واردات نفت خام از ایران را در ماه سپتامبر(شهریور) در مقایسه با ماه اوت (مرداد ) امسال به میزان 17.3 درصد افزایش داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این افزایش در واردات نفت هند از ایران در ماه سپتامبر(شهریور) به دلیل خرید نخستین محموله نفتی شرکت ایندین اویل برای پالایشگاه جدید این شرکت در پارادیب درساحل شرقی هند صورت گرفته است .

روزنامه انگلیسی زبان هندو روز چهارشنبه در گزارشی نوشت:شرکت ایندین اویل، بزرگترین پالایش کننده نفت در هند، نقش اصلی را در افزایش واردات نفت خام از ایران در ماه سپتامبر از طریق واردات 2میلیون بشکه نفت خام برای پالایشگاه جدید 300 هزار بشکه در روز خود در پاردیپ در ساحل شرقی هند داشته است .

نخستین واردت نفت شرکت ایندین اویل از ایران در چهار ماه گذشته سبب شد که واردات روزانه نفت هند از ایران از 199 هزار بشکه در ماه اوت به روزانه 233 هزار بشکه در ماه سپتامبر افزایش یابد.

واردات نفت خام هند در ماه سپتامبر امسال 3.4 (3 ممیز 4) درصد کمتر از واردات این کشور درمدت مشابه سال گذشته بوده است.

شرکت ایندین اویل خریدار منظم نفت خام ایران نیست چون قرارداد این شرکت با ایران به طور متوسط روزانه حدود 25 هزار بشکه است.

با این حال واردات نفت خام هند از ایران در ماه های ژانویه تا سپتامبر با 19.3 (19 ممیز 3) درصد کاهش در مقایسه با آن در طول همین دوره در سال گذشته به روزانه حدود 216 بشکه کاهش یافته است.

واردات نفت هند از ایران در 9 امسال به دلیل کاهش واردات نفت این کشور از ایران در سه ماه نخست سال 2015 براثر فشار آمریکا کاهش یافت.

پالایشگاه های نفت هند خرید نفت خام از ایران در شش ماه نخست سال مالی هند از آوریل تا سپتامبر را با توجه به امکان لغو تحریم های ایران در سال آینده افزایش دادند و این امر سبب شد که واردات نفت خام هند از ایران در این مدت به میزان 16.7 (16 ممیز 7) درصد افزایش یابد.
پالایشگاه های نفت هند یعنی شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور، شرکت اسار اویل و شرکت ایندین اویل جمعا روزانه 262 هزار بشکه نفت خام از ایران در شش ماه نخست سال مالی جاری در مقایسه با 223 هزار بشکه این مدت در سال گذشته وارد کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین