کد خبر: ۳۲۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

نوبل صلح رو به ظریف است

يک روز مانده به اعلام نتایج نوبل صلح، دل در دل ایرانی ها نیست؛ ایرانی هایی که «ظریف» شان را دوست دارند و دو سال است که با قلب شان، او را در مجامع بین‌المللی همراهی کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حالا وقت آن رسیده که دنیا، به احترام وزیر خارجه فوقِ محبوب ایران، کلاه را از سر بردارد و یک صدا، «محمد‌جواد» پارسی را صدا بزند. چه کسی است در دنیا که نداند ظریف، یک صلح طلب تمام عیار است و با تمام وجود برای متولد نشدن یک «جنین» جنگی، از جان، مایه گذاشته است. امروز پنجشنبه است. چند ساعتی تا اعلام نتایج جایزه صلح نوبل، نمانده اما چهار کاندیدای نهایی و احتمالی، تقریباً مشخص شده اند.

اخبار غیر رسمی ، حاکی از آن است که ظریف، کری، پاپ فرانسیس و آنگلا مرکل، شانس‌های اصلی گرفتن صلح نوبل هستند اما دو نفر اول، به‌خاطر تلاش مضاعف برای «صلح جهانی»، بیش از دو نفر دیگر، شایسته این جایزه هستند.

موضوع آنقدر جدی است که روزنامه گاردین در گزارشی در آستانه انتخاب برنده جایزه صلح نوبل به این موضوع پرداخته و نوشته است: همین بس که بدانید این کمیته در ماه مارس درگیر یک کودتای داخلی غیرقابل پیش‌بینی شد و رئیس پنج ساله آن اخراج و یکی از اعضای حزب محافظه‌کار نروژ جانشین او شد. همین مسئله نشان می‌دهد که انتخاب روز جمعه دست‌کم از سوی نروژی‌ها به دقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد. حال باید دید ظریف و کری که روزهای سختی را طی 22 ماه گذراندند آیا صاحب این جایزه خواهند شد.روزهایی كه دکتر ظریف، سردار دیپلماسی ایران در جبهه هسته ای ، رو در روی قدرت های جهانی با ایمان به خدا و پشتوانه یک ملت، از حقوق ایرانیان دفاع می کرد. شب هایی که در اتاق خود در هتل کوبورگ، فکر می کرد و فکر می کرد تا راهی برای توافق قرن پیدا کند. آنقدر شجاع بود که سر 6 قدرت جهانی ، فریاد می کشید و باز هم،  پشتش به ملت ایران گرم بود. فرزند ایران، همین است، برایش نه آمریکا  معنی دارد،  نه انگلیس و نه هیچ قدرت دیگری.  او هم سردار است و هم سرباز، هر چقدر هم که محبوب باشد، باز هم خود را سرباز یک ملت می داند. دیگر کسی نیست در دنیا که ظریف ما ایرانی ها را نشناسد. در روزهای نفسگیر وین،  دل همه ما قرص بود که یک سردار جهانی با قدرت پوریای ولی، با هوشِ آرش، با نبوغ کوروش و البته با درایت امیر کبیر، نماینده 80 میلیون ایرانی در مذاکرات هسته ای  است. حالا حتی اگر روز جمعه، نوبل به نام ظریف، ضرب نشود، باز هم هیچ چیز عوض نمی شود. چه کسی است که نداند، این ظریف است که به نوبل، اعتبار می دهد نه اینکه نوبل به او. هنوز شهروندانی از غرب و شرق عالم را به یاد دارم که با تمام وجود بعد از اعلام توافق هسته ای، فریاد می زدند : Viva Zarif . همین کافی است برای ما ایرانی ها. ظریف، نوبلی دارد که هزاران برابر از نوبل صلح بالاتر است و آن، نوبل محبوبیت بین میلیون ها ایرانی و میلیاردها انسان صلح طلب در جهان است.

منبع: قانون

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین