کد خبر: ۳۲۴۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

سناریوی نبرد سایبری سعودی ها علیه ایران کلید خورد

همزمان با افزایش اختلافات تهران – ریاض بر سر مسائل منطقه ای وزارتخانه های عربستان سعودی به طور رسمی کارزار الکترونیکی علیه کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با افزایش اختلافات تهران – ریاض بر سر مسائل منطقه ای نشریه سعودی "عرب نیوز" با انتشار گزارشی از آغاز به کار کارزاری سایبری توسط عربستان سعودی علیه ایران خبر داده است.
 
به گزارش خرداد، این نشریه سعودی به نقل از "عبدالمنعم المشاوه" رییس کارزار موسوم به سکینه اشاره کرده که این کارزار تحت نظارت و حمایت وزارت امور اسلامی دولت عربستان سعودی کارزاری الکترونیکی را علیه ایران راه اندازی کرده است.
 
این نشریه سعودی که به طور علنی اشاره کرده اقدام اخیر از سوی دولت عربستان صورت گرفته افزوده است:"این کارزار در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک،توئیتر و وبلاگ ها صورت می گیرد. مسئول این کارزار مدعی شده که هدف از انجام تبلیغات تخریبی سعودی ها علیه ایران مقابله با آن چیزی است که او "اقدامات تحریک آمیز ایران و گسترش ناآرامی و هرج و مرج در عربستان سعودی از سوی تهران" خوانده است.
 
مسئول این کارزار در ادامه با اشاره  به جزئیات نحوه کار آن گفته است:"شهروندان سعودی با نام خود و به عنوان شهروندان عربستان سعودی با داشتن حساب های کاربری فعالیت خواهند کرد. او در این باره افزوده است:"این شهروندان رویدادهایی که در راستای منافع دولت پادشاهی عربستان است را به اشتراک می گدذارند تا اقدامات صورت گرفته از سوی ایران برای تضعیف اعتماد به نفس ریاض را خنثی کنند. اقداماتی که از جمله آن ها می توان به نوع بازتاب سقوط جرثقیل در مکه و حادثه کشته شدن زائران در منا اشاره کرد که همگی علیه منافع دولت عربستان سعودی بودهاند."
 
مسئول این کارزار سعودی در ادامه مدعی شده که ایران باعث خدشه دار شدن امنیت عمومی عربیستان سعودی شده است. این مقام سعودی اشاره کرده که در این راستا تماس هایی از سوی مقام های سعودی با سایت های وابسته به شیعیان گرفته شده است. او افزوده است:"یکی از اجزای اصلی کارزار اخیر تجزیه و تحلیل محتوای سایت هایی است که از ایران اخبار و گزارش های خود را منتشر می کنند." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین