کد خبر: ۳۲۴۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
در دیدار یان کوبیش؛

امیرعبداللهیان: با تجزیه عراق مخالفیم

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه با تاکید بر ضرورت احترام و پایبندی همگان به وحدت و تمامیت ارضی عراق افزود: مخالف افکاری هستیم که از تجزیه این کشور به عنوان یک راهکار سیاسی یاد می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
«یان کوبیش» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های کشورمان به تهران سفر کرده است، ظهر امروز -شنبه 18مهرماه- با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به نقش راهبردی عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این کشور بر ثبات و امنیت در کل منطقه، ضرورت حمایت جامعه بین الملل از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد. 

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت احترام و پایبندی همگان به وحدت و تمامیت ارضی این کشور افزود:مخالف افکاری هستیم که از تجزیه عراق به عنوان یک راهکار سیاسی یاد می کنند و چنین رویکردی را مغایر امنیت و ثبات عراق و منطقه ارزیابی می کنیم.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، همچنین نماینده ویژه دبیر کل در امور عراق در این دیدار با ارائه گزارش از وضعیت عراق، عبور از شرایط سخت و حساس جاری در عراق را مستلزم وحدت ملی در این کشور و نیز مشارکت سازنده طرفهای منطقه ای و بین المللی دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین