کد خبر: ۳۲۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

ترکیه مذهبی‌تر شده است؟/با تحولات ترکیه بیشتر آشنا بشوید

اسلامیزاسیون در ترکیه تحت زمامداری دولت عدالت و توسعه" کتابی است متشکل از مقالات "بیرول یشیلادا" پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه پورتلند، "بری روبین" سردبیر نشریه "مطالعات ترکیه"، "نوربیلگه کریس" استاد راهنما در دانشگاه "بیلکنت" و جمع دیگری از اساتید دانشگاهی که سال ها وقت شان را صرف بررسی اوضاع ترکیه کرده اند. این کتاب با ترجمه "نوژن اعتضادالسلطنه" روزنامه نگار و کارشناس ارشد علوم سیاسی و توسط "صمدیه" با مدیریت "لطف الله میثمی" منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در معرفی کتاب "اسلامیزاسیون در ترکیه تحت زمامداری دولت عدالت و توسعه”؛ مجموعه مقالاتی از بیرول یشیلادا، بری روبین، نوربیلگه کریس و … با ترجمه نوژن اعتضادالسلطنه – انتشارات صمدیه ۱۳۹۴

تحولات ترکیه توقف‌ناپذیر است. از بحران سوریه و تنش در روابط آنکارا – دمشق گرفته تا نبرد علیه پ ک ک در بخش های کردنشین ترکیه. بی ثباتی سیاسی داخلی و نامشخص بودن ترکیب دولت آینده آن کشور نیز بر این موضوع دامن زده است. در این میان تحلیل‌ها و مقالات متعددی منتشر می‌شود با این حال، کمبود منابع دست اول و تحلیل پژوهشگران ترک‌زبان و کارشناسان خارجی آگاه از مسائل ترکیه در ایران به شدت احساس می‌شود.
 
"اسلامیزاسیون در ترکیه تحت زمامداری دولت عدالت و توسعه” کتابی است متشکل از مقالات "بیرول یشیلادا” پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه پورتلند، "بری روبین” سردبیر نشریه "مطالعات ترکیه”، "نوربیلگه کریس” استاد راهنما در دانشگاه "بیلکنت” و جمع دیگری از اساتید دانشگاهی که سال‌ها وقت‌شان را صرف بررسی اوضاع ترکیه کرده‌اند. 
 
این کتاب با ترجمه "نوژن اعتضادالسلطنه” روزنامه‌نگار و کارشناس ارشد علوم سیاسی و توسط "صمدیه” با مدیریت "لطف الله میثمی” منتشر شده است. پیشتر از این مترجم کتابی تالیفی در حوزه ترکیه تحت عنوان "احزاب اسلامی و چشم‌انداز لائیسیته در ترکیه” نیز توسط انتشارات "چاپخش” منتشر شده بود.

 از نکات بارز در این کتاب آن است که علاوه بر رویکرد "جامعه‌شناختی” بهره‌گیری از روش‌های کمی آماری برای بررسی میزان دینداری و تساهل مذهبی در ترکیه با رهیافتی مقایسه‌ای نیز مورد توجه نویسندگان بوده است. نتیجه‌گیری صورت گرفته آن بوده که جامعه ترکیه نیز همزمان با پیش‌روی سیاست‌های اسلامگرایانه دولت عدالت و توسعه در سال‌های اخیر مذهبی‌تر شده است.

ترکیه مذهبی‌تر شده است؟/با تحولات ترکیه بیشتر آشنا بشوید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین