کد خبر: ۳۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
آژانس مرزی اروپا:

حدود 710 هزار مهاجر به خاک اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی وارد شدند

آژانس مرزی اروپا موسوم به «فرونتکس» روز سه شنبه اعلام کرد که 710 هزار مهاجر در 9 ماه اول سال جاری میلادی وارد خاک اتحادیه اروپا شده اند که این رقم در سال 2014، حدود282 هزار نفر بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، این آژانس مستقر در ورشو در گزارش جدید خود به این آمار اشاره کرد. این آمار یک روز پس از آن منتشر شد که آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد طرح جدید اتحادیه اروپا برای جابجایی پناهندگان فراری از جنگ و فقر برای رسیدگی به مشکل این پناهندگان کافی نیست.

فرونتکس در این گزارش اعلام کرد: شمار مهاجرانی که در 9 ماه اول سال جاری میلادی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا عبور کرده اند به حدود 710 هزار تن رسیده است. این آمار در کل سال 2014 حدود 282 هزار تن بود.

با این حال این آژانس همچنین عنوان کرد که شمار مهاجرانی که از این مرزها در ماه سپتامبر عبور کردند در مقایسه با آمار 190 هزار نفر در ماه اوت به 170 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

فابریس لگری رییس این آژانس نیز خواستار این شد که کشورهای عضو این آژانس تدابیر حفاظتی مرزی بیشتری را برای کمک به ورود موج پناهجویان به خاک اتحادیه اروپا اتخاذ کنند.

وی افزود: کمک های فوری در این زمینه لازم است به ویژه برای یونان و ایتالیا تا بتوان به روند ثبت و شناسایی ورودی های جدید کمک شود.

اروپا با سیل آوارگانی روبه رو شده است که عمدتا از کشورهای جنگ زده سوریه، عراق و افغانستان راهی اروپا شده اند. برخی از کشورهای اروپای شرقی از پذیرش آوارگان خودداری کرده اند. مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و برخی از کشورهای حوزه بالتیک تدابیر جدی برای جلوگیری از ورود آوارگان اتخاذ کرده اند که در برخی مناطق به خشونت کشیده شد.

اتحادیه اروپا از زمان بروز این بحران، در چندین دور نشست تلاش کرده اند به راه حل واحدی در این باره دست پیدا کنند اما تاکنون ناموفق بوده اند. چگونگی حل و فصل بحران آوارگان یکی از موضوع های اصلی مورد بحث در نشست پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ است.
اروپا بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون شاهد چنین بحرانی نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین