کد خبر: ۳۲۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

ابهام در مرگ مشکوک دانشجوی ممتاز پزشکی

علت فوت «احسان»، دانشجوی ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حالی در ابهام قرار دارد که بیش از 72 ساعت از مرگ او می‌گذرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علت فوت «احسان»، دانشجوی ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حالی در ابهام قرار دارد که بیش از 72 ساعت از مرگ او می‌گذرد. حالا جواز دفن این دانشجوی کردستانی نیز صادر شده، اما هنوز مشخص نیست سقوط مرگبار او از طبقه ششم یک ساختمان به‌طور ناگهانی اتفاق افتاده، یا خودکشی یا اتفاقی از پیش تعیین شده بوده است.

به گزارش فرهیختگان، احسان کریمی، دانشجوی 25ساله که ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود صبح یکشنبه بیست‌و‌ششم مهر از طبقه ششم ساختمانی نیمه‌کاره سقوط کرد و جان باخت. این در حالی است که پلیس پس از بررسی‌های اولیه در صحنه حادثه و شواهد و قرائن موجود، فرضیه اولیه‌ای را مبنی‌بر اقدام به خودکشی مطرح کرده ، اما علت دقیق حادثه هنوز اعلام نشده است.

  اورژانس و نیروی انتظامی در محل حادثه
ساعت 10:30 صبح یکشنبه بود که به اورژانس تهران و نیروی انتظامی اعلام شد جوانی از طبقه ششم یک ساختمان نیمه‌کاره در مجاورت بیمارستان لقمان تهران سقوط کرده است. بلافاصله امدادگران در محل حضور پیدا کردند و تیم اورژانس این دانشجو را به اورژانس بیمارستان تحویل دادند. نیروی انتظامی، بازپرس کشیک قتل و کارشناسان پزشکی قانونی نیز برای بررسی و تحقیق در محل حادثه حاضر شدند.

حسن عباسی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران درباره جزئیات حادثه به «فرهیختگان» گفت: «دانشجو دچار ترومای مغزی و آسیب‌های خونریزی داخلی در اندام‌های زیادی شده بود.» او ادامه داد: «با این حال مصدوم به اورژانس بیمارستان انتقال پیدا کرد و در آنجا به دلیل خونریزی شدید در اندام‌های داخلی فوت کرد.» در اولین گزارشی که نیروی انتظامی اعلام کرد این مرگ را مشکوک به خودکشی دانست ولی قطعی بودن این گزارش را به پایان تحقیقات موکول کرد. چند نفر از شاهدان ماجرا اما درباره این حادثه به «فرهیختگان» گفتند: «در این ساختمان نیمه‌کاره چند نفر در حال کار بودند که این شخص وارد شد. ممکن است با آنها درگیر شده باشد و آنان او را به قصد کشتن هل داده باشند.»

در حالی که گمانه‌زنی‌ها برای قتل، خودکشی یا مرگ ناشی از بی‌احتیاطی این دانشجو ادامه دارد پرس‌وجوهای «فرهیختگان» حاکی از آن است که این دانشجو نه‌تنها اهل درگیری نبوده، بلکه به گفته دوستان و هم‌خوابگاهی‌هایش، به هیچ‌عنوان با کسی نیز مشکل نداشته است. از سوی دیگر پزشکی قانونی استان تهران این دانشجو را برای انجام آزمایش‌های سم‌شناسی مورد بررسی قرار داد و این فرضیه که احسان پیش از خودکشی از مواد مخدر یا روانگردان استفاده کرده، رد شد.

احسان از دانشجویان ممتاز بود
علی‌اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: «احسان از جمله دانشجویان موفق دانشگاه بود که دوره علوم پایه خود را زودتر از موعد مقرر به پایان رساند و با نمرات خوب دوره انترنی جراحی عمومی را در بیمارستان لقمان تهران آغاز کرد. وی در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه سکونت داشت و طبق اظهارات استادان، دوستان و مسئولان مربوطه سابقه مشکلات روحی و روانی نداشت.»

نبی مطلبی، مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت نیز درباره این حادثه گفت: «هیچ‌کس از چرایی این اتفاق اطلاعی ندارد، این دانشجو رتبه 73 کنکور و دانشجوی سال آخر رشته پزشکی بود و از نظر روحی هیچ مشکل خاصی نداشت و هیچ ماده مخدر خاصی مصرف نمی‌کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین