کد خبر: ۳۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌های دولت احمدی‌نژاد

تخلف مدیران دولت قبل همچنان رو می‌شود/اتهام ۱۴ مدیر بازداشتی دولت احمدی‌نژاد به روایت یک نماینده مجلس: فساد، فساد و فساد!

«این دولت پاکدست‌ترین دولت بعد از انقلاب است.» همه این جمله و گوینده‌اش را به خوبی می‌شناسیم. اما وقتی به هرکدام از دولتمردان گذشته اتهامی نسبت داده می‌شود نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد شعار پاکدستی رئیس دولت سابق است که بارها از سوی نزدیکانش سر داده می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق حساب و کتاب‌های غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت؛ بعد از تحویل دولت به روحانی ۱۴نفر از مسئولان دولت قبل بازداشت شده‌اند. اما چرایی این اتفاق و ادعای بازداشت این حجم از مدیران چه سندی دارد؟ قانون‌گریزی دلیلی است که نماینده رشت بیان می‌کند و البته تاکید دارد که این مولفه تنها یکی از دلایل است!

به گزارش آفتاب، غلامعلی جعفرزاده تاکید می‌کند: ممکن است این تعداد بازداشتی‌های دولت قبل افزایش پیدا کند و همه‌چیز به این بستگی دارد که در برخورد با مسئولان دولت دهم مماشاتی صورت نگیرد.

متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

چند روز پیش خبر از بازداشت ۱۴ عضو دولت احمدی‌نژاد داده بودید. آنها چه کسانی بودند؟

این ۱۴ نفری که من گفتم مجموعه افرادی از دولت گذشته هستند که تاکنون پایشان به زندان باز شده است.

از چه زمانی؟

از اتمام دوره دولت گذشته تا الان.

این افراد در چه سطحی بودند؟

مسئولان ارشد دولت بودند. جایگاه‌های خاص و قابل توجهی داشتند وگرنه اگر دولتی که سه‌هزار و ۵۰۰ نفر کارمند داشته باشد که ما نمی‌توانیم این ۱۴نفر را جزو کارمندان بدانیم. وقتی دولتی روی کار می‌آید همه اعضای آن حافظ جان و مال مردم هستند و باید امانتدار مردم باشند. اما ما مشاهده می‌کنیم وقتی دولتمردان دولت سابق مسئولیت خود را تحویل دادند به جای آنکه نتایج مثبتی از اقداماتشان در جامعه دیده شود متاسفانه تخلفات برخی‌ از آنها رو می‌شود.

اگر بخواهیم اتهاماتشان را نام ببریم یا آنها را دسته‌بندی کنیم چه اتهاماتی دارند؟

فساد، فساد و فساد.

امکانش هست اسم آنها را به صورت اختصاری بگویید؟

نه. خودشان هم می‌دانند. این اسم‌ها در اینترنت هم هست. سرچ کنید متوجه می‌شوید این افراد چه کسانی هستند و نیازی نیست که من بخواهم از آنها نامی بیاورم.

چرا تا به حال نام عده‌ای از این ۱۴ نفر که شما مدعی حضورشان در زندان هستید اعلام نشده چون همه تصور می‌کنند تنها دولتمردان سابق که در زندان هستند آقایان رحیمی یا بقایی بوده‌اند.

اگر با آنها قاطعانه برخورد شود و مماشاتی صورت نگیرد این تعداد بیشتر هم خواهد شد. دولت پاکدستان، متاسفانه آنقدر هم پاکدست نبود. ما انتظار داریم جدی‌تر و سریع‌تر با متخلفان برخورد شود.

برخورد و بازداشت متخلفان دولتی که به گفته شما رقم آنها در دولت‌های قبل سابقه نداشته است چه تاثیراتی بر جو جامعه خواهد داشت؟

به‌طور طبیعی تاثیرات مثبتی دارد و این را هم در نظر داشته باشیدکه در قانون، موضوع و‌ بندی وجود ندارد که تخلف یک مسئول دولتی باید نادیده گرفته شود و این دسته از متخلفان نباید مجازات شوند. در قانون همه افراد جایگاه یکسانی دارند و مطابق آنچه در قانون آمده است، با مسئول و غیرمسئول متخلف برخورد خواهد شد. وقتی با متخلفی که مسئولیت داشته برخورد می‌شود این نشان می‌دهد کشور برای مبارزه با بی‌قانونی عزم راسخی دارد و به راحتی از کنار تخلفات صورت گرفته حتی اگر مسئول بوده باشد نخواهد گذشت.

همانطور که اشاره کردید دولت قبل بارها از پاکدستی خودش تعریف و تمجید می‌کرد اما چه شرایطی پیش آمد که به ادعای شما ۱۴ عضواین دولت در زندان هستند؟

این دولت به سلامت خودش مطمئن بود و بیش از حد نسبت به خودش اعتماد به نفس داشت. تصوری از دولت نداشت و در کنار آن باید پذیرفت که قدرت اداره کشور را هم آنقدرکه تبلیغ می‌کردند، نداشتند. ضعف کنترل و نظارت هم بحث دیگری است که موجب شد کار به اینجا و به این مرحله برسد. عدم پایبندی کامل به قانون از سوی برخی از دولتمردان احمدی‌نژاد هم از دیگر مسائلی است که باعث شد دولت دهم دچار مشکل شود و هر فردی، هر کاری که خواست با ظاهری آراسته انجام دهد. برخی در دولت در ظاهر نان و پنیر می‌خوردند اما در پشت سر از محل دیگر تغذیه می‌کردند که باعث تاسف است.

منبع: آرمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین