کد خبر: ۳۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

دو نفر در بارسلونا به دلیل رابطه با داعش دستگیر شدند

پلیس بارسلونا بامداد امروز (چهارشنبه) در محله 'کورنه یا' دو فرد مراکشی الاصل را به دلیل داشتن رابطه با داعش و تبلیغ برای عضوگیری در این گروه تروریستی دستگیر کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت کشور اسپانیا امروز اعلام کرد، این دو فرد که یکی از آنها ملیت اسپانیایی دارد ، افزون برجذب افراد ، از طریق شبکه های اجتماعی با تروریست ها در مناطق جنگی در تماس بودند و با حمایت از تروریست ها ، آنها را برای ادامه فعالیت های خود تشویق می کردند .

وزارت کشور اسپانیا معتقد است، این افراد مسئول ایجاد پروفایل هایی برای مشاهده فایل های تصویری ، ویدئویی یا مستند که از سوی داعش برای انتشار در شبکه های اجتماعی تولید می شود.

به گزارش ایرنا، تحقیق و جستجوی پلیس در منازل این دو نفر همچنان ادامه دارد.
پلیس بارسلونا در ماه مه سال 2015 نیز دو نفر دیگر را در همین محله به اتهام جمع آوری و انتشار تبلیغات تروریستی از طریق اینترنت دستگیر کرد.

روز گذشته (سه شنبه) نیز سه نفر مراکشی در مادرید به دلیل داشتن ارتباط با داعش و آمادگی برای ارتکاب حملات تروریستی قریب الوقوع در اسپانیا ، دستگیر شدند.

اسپانیا ، کشوری واقع در غرب اروپای، بیشترین عملیات را علیه داعش داشته است. با دو فرد دستگیر شده امروز ، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 62 نفر در ارتباط با تروریسم اسلامی دستگیر شدند . افزون بر آن ، 27 نفر دیگر در کشورهای مختلف به ویژه مراکش دستگیر شدند که با عضوگیری تروریست ها برای داعش در اسپانیا ارتباط داشتند.

در طول چهارسال فعالیت دولت حزب حاکم مردمی ، 173 نفر به دلیل افراط گرایی دستگیر شدند .در این رابطه ، دولت اسپانیا ، هشدار ضدتروریستی را در سطح چهار از مجموع پنج سطح ، قرار داده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین