کد خبر: ۳۲۹۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

احزاب یمنی منشور شرافت ملی امضا کردند

در حالی که تعدادی از احزاب یمنی برای رویارویی با تجاوزات عربستان منشور شرافت ملی امضا کردند مردم سراسر یمن خود را برای برگزاری تظاهرات علیه مشارکت رژیم صهیونیستی در تجاوز یمن آماده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن عنوان داشت که یمن به خودی خود مورد هدف قرار گرفته است و این ربطی به ادعاهای دشمنان در خصوص مبارزه با نفوذ ایران ندارد.

وی در ادامه در حاشیه یک کنفرانس در روز چهارشنبه عنوان داشت: ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا پیمان نامه شرافت ملی را میان احزاب سیاسی این کشور امضا کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سبا نت، وی در ادامه افزود: الان تمام نقاب‌ها برداشته شده و معلوم شده که متجاوزان علیه یمن تنها در خدمت دشمنان و رژیم صهیونیستی هستند. سخنان اخیر مسئولان اسرائیلی در خصوص باب المندب نشان داد خطری که یمن را تهدید می‌کند در واقع چه چیزی است. ما شاهد توطئه‌های صهیونیستی آمریکایی با استفاده از کشورهای عربی برای غارت ذخایر این کشور هستیم.

الحوثی تاکید کرد: ما در حال حاضر در کشور بیشتر از همه به وحدت در مقابل دشمنان خارجی نیاز داریم و این اقدام در راستای امضای منشور شرافت ملی را در راستای اقدامات درست در کشور می‌دانیم و می‌خواهیم بدین وسیله فعالیت بیشتری در رویارویی با دشمن داشته باشیم.

در این مراسم تعدادی از احزاب یمنی با امضای این منشور شرافت ملی اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای رویارویی با تجاوزات عربستان سعودی به کار می‌گیرند.

در این منشور اهمیت یکپارچه سازی تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای در رویارویی با دشمنان تاکید شده است. از سوی دیگر کمیته عالی انقلاب یمن از تمامی مردم این کشور خواست تا در راهپیمایی‌های اعتراض آمیز روز جمعه علیه مشارکت دشمن صهیونیستی در حمله علیه یمن شرکت کردند. در بیانیه این کمیته آمده است تذاکرات مذکور تحت عنوان «خطر در رژیم صهیونیستی و تاسیسات هسته‌ای دیمونا و نه باب المندب» وجود دارد.

این در حالیست که یک منبع نظامی عنوان داشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند تعدادی از مواضع مهم را از دست مزدوران دشمن سعودی در استان ضالع به دست بگیرند. این منبع تاکید کرد: نیروهای یمنی به پیشروی‌های خود در منطقه دمت واقع در استان ضالع ادامه می‌دهند و در جریان درگیری‌ها تعدادی از نیروهای وابسته به عربستان کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین