کد خبر: ۳۲۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
یونسی:

دولت هرگونه تحقیر قومی را محکوم می‌کند

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با محکوم کردن اتفاق رخ داده در برنامه تلویزیونی «فیتیله» اعلام کرد: دولت و حاکمیت هرگونه تحقیر قومی را محکوم می کند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با محکوم کردن اتفاق رخ داده در برنامه تلویزیونی «فیتیله» اعلام کرد: دولت و حاکمیت هرگونه تحقیر قومی را محکوم می کند.

حجت الاسلام یونسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اینجانب چنین حرکتی را به شدت محکوم می کنم، هر چند ممکن است از روی غفلت و بی مبالاتی برخی عناصر برنامه ساز یا تولیدکنندگان برنامه های تلویزیونی کودک صورت گرفته باشد و سوء نیتی در آن نباشد.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این اتفاق اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود.
حجت السالام یونسی اظهار داشت: به هر حال این غفلت ها، بی توجهی ها و بی تدبیری ها به حریم اقوام و مذاهب قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: از دست اندرکاران و مسئولان سازمان صدا و سیما انتظار می رود با بروز چنین پدیده هایی که به انسجام و وحدت ملی مورد نظر مقام معظم رهبری و دولت محترم لطمه می زند، مقابله کرده و با عوامل ساخت، تولید و اجرای چنین برنامه هایی، هر چند سهوی، برخورد مناسبی کنند و کنترل و نظارت بیشتری به خرج دهند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری کشورمان در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: بنده نیز به عنوان یک مقام دولتی و مسئول در امور اقوام و مذاهب به هموطنان عزیز آذری و سایر اقوام اطمینان می دهم که دولت به شدت چنین تحرکاتی را که از روی غفلت صورت گرفته، رصد می کند و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که این گونه غفلت ها و سوء تدبیرها به انسجام ملی لطمه بزند و روح آذری های غیور و هر قوم دیگر ایرانی را جریحه دار کند.

حجت الاسلام یونسی افزود: آذری های ایران از غیورترین و اصیل ترین اقوام و مومن ترین اقشار کشور هستند، در طول تاریخ همواره پیشتاز استقلال خواهی و آزادی و امنیت و مبارزه با استعمار و استبداد بوده اند و نقش تاثیرگذار و تعیین کننده آنان در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کاملا واضح و ماندگار است.

وی اظهار داشت: بدون شک در این شرایط حساس منطقه ای، همه واقف اند که باید با تدبیر با توطئه های دشمن و «پان»ها و گروه های افراطی و قومگرا برخورد کرد و فرصت هر گونه اختلاف افکنی را از آنان گرفت.

وی اضافه کرد: شکی نیست آذری های غیور، میهن پرست و مسلمان که خود از خط شکنان مبارزه بوده اند، با این قبیل پدیده ها مدبرانه برخورد خواهند کرد و وقوع این گونه اتفاقات هیچ فاصله ای میان آنان و ایران و انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: باید تلاش کرد مانع از تاثیر این تحرکات بر سیاست های دولت که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است، در امور مختلف به ویژه برجام و پسابرجام شد و هیچ عامل و پدیده ای نباید موجب شود دولت و مردم از آن اهداف و سیاست ها دور شوند.

وی گفت: در همین ارتباط باید یادآور شد که آذری های غیور از جمله بزرگ ترین حامیان دولت تدبیر و امید در انتخابات گذشته بودند و بیشترین رای را به دکتر روحانی داده اند و لذا نباید اجازه داد با این تحرکات مشکوک فاصله ای میان دولت و مردم ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: دولت در عین حالی که هر گونه اقدام تحقیرآمیز و تبعیض آمیز علیه اقوام را به شدت محکوم می کند، با هر گونه تحرک پان ایرانیستی، پان ترکیستی، پان قومیستی و قومیت گرایی که مستقیم و غیرمستقیم وحدت ملی را نشانه رود، مخالف هستیم و با آن مقابله می کند.

وی یادآور شد: ما با هر گونه قوم گرایی و تسلط و ترجیح قومی بر قوم دیگر که بر خلاف اسلام، قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مخالفیم و هر گونه حرکت های مشکوک در این زمینه را رصد می کنیم و از مقام های امنیتی محلی می خواهیم با شناسایی این گونه تحرکات، موضوع را به قوه قضائیه گزارش دهند تا مسئولان محترم دادگستری نیز با آن به شکل مناسب برخورد کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی به مردم غیور آذربایجان، مسئولان دولتی، قضایی و امنیتی و دست اندرکاران رسانه های کشور اعم از صدا و سیما و سایر رسانه ها توصیه کرد هشیار باشند و هر گونه تحرکات مذبوحانه له یا علیه این سوء تدبیر را که با هدف اختلاف افکنی در کشور و ایجاد مانع بر سر تلاش های موفقیت آمیز دولت صورت می گیرد، خنثی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین