کد خبر: ۳۲۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

حفظ حریم خصوصی مردم از سیاست های اصلی دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت یازدهم به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات احترام می گذارد، گفت: حفظ حریم خصوصی مردم از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است.
آفتاب‌‌نیوز : محمود واعظی روز دوشنبه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از بخش های مختلف آن بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند برگزاری این رویداد بزرگ رسانه ای کشور قرار گرقت.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین در ادامه با حضور در غرفه ایرنا در این نمایشگاه ضمن بازدید از بخش های مختلف آن در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درمورد این که چندی پیش مسئولان تلگرام ادعا کردند ایران درخواست کرده از این شبکه برای جاسوسی در ایران برای شهروندان استفاده شود؛ اما مدیر این شبکه ضمن عذرخواهی اعلام کرد این درخواست از سوی مسئولان ایرانی نبوده است، ضمن کذب خواندن این گفته مسئولان تلگرام تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد هیچکس به اطلاعات مردم دسترسی پیدا کند.

واعظی خاطرنشان کرد: در آن زمان اختلالی در سه مسیری که اینترنت را به ایران می آورد به وجود آمد که 50 درصد پهنای باند ایران در خارج کشور قطع شد و به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه در این زمینه ما از آنها توضیح خواستیم، گفت: خوشحالیم از اینکه آنها 48 ساعت گذشته ضمن عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران، مطالب گفته شده را نادرست عنوان کرده و گفتند که کسی چنین درخواستی از سوی مسئولان ایران از آنها نشده است.

واعظی در عین حال گفت: تنها مسئله ای که ما از آنها خواستیم این بود که صفحات مستهجن و غیراخلاقی بسته شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین ما اینگونه موارد را تحمل نمی کنیم و مسئولان تلگرام باید به مقررات ما احترام بگذارند.

** برخی رسانه ها موافق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات نیستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به این سوال ایرنا که در شماری از شبکه های مجازی از قول شما اعلام شده که برخی شبکه ها فیلتر می شوند و چه سیاستی دولت در دستور کار دارد؟ اظهار داشت: این یک آتش تهیه است که برخی رسانه ها آن را مطرح می کنند.
واعظی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها از ابتدا هم موافق نبودند که مردم آزادانه به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، لذا اینگونه رسانه ها بیشتر در جهت نگران کردن و ناامید کردن مردم در جهت استفاده نکردن مردم از شبکه های اجتماعی حرکت کردند.

عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد که این دولت و وزارت ارتباطات بارها اعلام کرده و می کند تا زمانی که شبکه ها سالم باشند و به مقررات ایران احترام بگذارند دلیلی برای مسدود کردن آنها نیست لذا بقیه حرفها شایعه ای بیش نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه از 16 تا 22 آبان ماه 94 با حضور بیش از 700 رسانه در بالغ بر 600 غرفه در مصلی امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین