کد خبر: ۳۳۰۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای و ارائه اطلاعات صحیح به افکار عمومی

توضیح سازمان انرژی اتمی درباره شایعه جمع‌آوری سانتریفیوژها

از رسانه‌های مختلف دعوت می‌شود به منظور اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از مشوه نمودن اذهان عمومی قبل از انتشار مطالب مرتبط با اقدامات سازمان انرژی اتمی از طریق اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی و یا سخنگوی سازمان از صحت مطالبی که قرار است منتشر نمایند اطمینان حاصل نموده سپس مبادرت به انتشار مطالب خود نمایند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی انتشار مطالبی نادرست در برخی رسانه ها، سازمان انرژی اتمی منتشر کرد: متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی معدودی از رسانه‌ها در خصوص اقدامات سازمان انرژی اتمی مطالب غلطی را منتشر می‌نمایند و اینکار تا جایی پیش رفته است که حتی در رسانه ملی از قول دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی که جایگاه والائی در سیاست و امنیت کشور دارد را منتشر می‌نمایند. در این مورد اخیر که امیدواریم آخرین آن باشد از قول دریابان شمخانی گفته شده است که «پس از تذکر به سازمان انرژی اتمی جمع‌آوری سانتریفیوژها متوقف گردیده است». با توجه به تشابه این نوع ادبیات با مورد قبلی که به نقل از یکی از نمایندگان محترم مجلس عنوان شده بود، بلافاصله سخنگوی سازمان با جناب آقای خسروی معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تماس گرفته و صحت و سقم موضوع را جویا شد. جناب آقای خسروی پس از بررسی با سخنگوی سازمان تماس گرفته و اعلام نمودند که هنگام بازدید جناب آقای شمخانی از نمایشگاه  مطبوعاتی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در خصوص موضوع سوریه مطلبی را تایید کرده است لاکن چون هم زمان خبرنگار دیگری در خصوص موضوع تذکر به سازمان انرژی اتمی سوال نموده بود، آن خبرنگار به اشتباه پاسخ جناب آقای شمخانی به سوال روسیه را پاسخ به سوال خود تلقی نموده و این مطلب را منتشر نموده است.

جناب آقای خسروی اعلام نمود بلافاصله به سایت انتشار دهنده تذکر لازم داده شد و ضمن تماس با جناب آقای جبلی معاون خبر صدا و سیما خواستار توقف پخش این مطلب در شبکه‌های مختلف صدا و سیما شده است و در نتیجه عملاً از ساعت 20:30 دقیقه (19/08/94) پخش این خبر در صدا و سیما متوقف شد.

سازمان انرژی اتمی ایران بدینوسیله به اطلاع عموم می‌رساند که اقدامات این سازمان به صورت روشن در مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف مطرح گردیده  از جمله  بیش از بیست خبرگزاری که مستقیماً در این خصوص هنگام بازدید سخنگوی این سازمان از نمایشگاه  مطبوعات در این رابطه از ایشان سوال نموده‌اند، پاسخ‌ها را به صورت دقیق منتشر کرده‌اند که از عموم مردم درخواست می‌شود به این منابع مراجعه نمایند.

ضمناً از رسانه‌های مختلف دعوت می‌شود به منظور اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از مشوه نمودن اذهان عمومی قبل از انتشار مطالب مرتبط با اقدامات سازمان انرژی اتمی از طریق اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی و یا سخنگوی سازمان از صحت مطالبی که قرار است منتشر نمایند اطمینان حاصل نموده سپس مبادرت به انتشار مطالب خود نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین