کد خبر: ۳۳۰۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

قرار گرفتن فرش دستباف در فهرست کارت خرید 10 میلیون تومانی

رییس اتحادیه کشوری تولید فرش دستباف تبریز از نحوه سیاست گذاری در توزیع کارت خرید کالای ایرانی انتقاد کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
چمنی با اشاره به سیاست گذاری اقتصادی در رابطه با کارت 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی گفت : آیا بهتر نبود دولت براساس ظرفیت های استانی این تصمیم را می گرفت. و در آن صورت محصولات صادراتی و ارز آور هر استان در نظر گرفته می شد که در آن صورت فرش دستباف تبریز در ردیف خرید کالاهای ایرانی قرار می گرفت .
وی یاد آور شد: خرید هر تخته فرش دستباف 20میلیون تومانی یعنی ایجاد یک شغل در کشور و نیزافزایش سرمایه و حمایت از تولید داخلی که محیط زیست نیز را آلوده نمی کند، به همراه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین تاکید کرد : دولت باید کالاهایی را در فهرست کارت خرید10 میلیون تومانی قرار دهد که رهبری آن کالا در دنیا از آن ایران است و کشوری نمی تواند با ما رقابت کند و در آن موقع ما می توانیم فاصله رقابتها را آنقدر زیاد کنیم که هیچ کشوری جرات رقابت با کشورمان را در بخش فرش دستباف نداشته باشد و این امر حمایت جدی می خواهد .

وی افزود: صادرات 100 میلیون دلاری فرش دستباف در سال می تواند به 1 میلیارد دلارافزایش یابد و این فقط با حمایت دولت امکان پذیراست اگر دولت می خواهد اشتغال ایجاد شود باید فرش دستباف را زیر چتر حمایت خود قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین