کد خبر: ۳۳۰۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
دومین نشست نمایندگان 17 کشور جهان درباره بحران سوریه

پایان نشست وین‌2؛ توافق برسر زمان انتخابات سوریه و اختلاف درباره سرنوشت اسد

نشست سوریه که از صبح روز شنبه با حضور نمایندگان 17 کشور از جمله ایران و نمایندگان سازمان ملل متحد واتحادیه اروپادر وین پایتخت اتریش آغاز بکار کرده بود دقایقی پیش پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست وین 2 که با محوریت بررسی تحولات سوریه برگزار شده بود، پایان یافت.

به گزارش آفتاب، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه سرگئی لاوروف، همتای روسی خود با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی توافق‌های حاصل شده در این نشست را بیان کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در پایان نشست وین گفت که همچنان اختلافات درباره سرنوشت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه وجود دارد. وی تأکید کرد، داعش برای همه در منطقه و خارج از آن تهدید است.

بی.بی.سی گزارش داد، وزرای خارجه آمریکتوافق ا، روسیه و آلمان اعلام کرده‌اند، کشورهای شرکت‌کننده در نشست وین بر سر آینده سوریه و زمانبندی انتخابات برای دولت جدید در این کشور به رسیده‌اند.

نقش بشار اسد در آینده سوریه همچنان مورد اختلاف است. البته وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، برخی کشورهای شرکت‌کننده می‌گویند بشار اسد برای حضور در مذاکرات جدی اعلام آمادگی کرده است.

کری افزود، بنا است تا شش ماه آینده دولتی موقت در سوریه تشکیل شود و ۱۸ ماه بعد هم انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید برگزار شود.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان هم علاوه بر اعلام توافق روی زمانبندی گردش قدرت در سوریه، ابراز امیدواری کرد که تا اول ژانویه یعنی حدود یک ماه و نیم دیگر در سوریه آتش‌بس برقرار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان وزیر خارجه روسیه گفت، فرستاده ویژه سازمان ملل مسئول تصمیم‌گیری در این باره شده است که کدام گروه‌های مخالف سوری در مذاکرات نماینده داشته باشند.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت که حملات پاریس نشانگر ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و داعش است. وی افزود، حملات پاریس باعث نمی‌شود که فرانسه در حضور نظامی خود در سوریه تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا هم در مواضع مشابهی گفتند که این حملات به کم شدن حملات آنها در سوریه منجر نخواهد شد.

کری خطاب به مردم فرانسه و مقامات این کشور در ارتباط با موج حملات تروریستی مرگبار در این کشور گفت: می‌خواهم به روشنی بیان کنم که آمریکا در عزم خود برای از بین بردن مصیبت گروه‌های خشن و افراطی از روی زمین، در کنار فرانسه و بقیه کشورهای دنیا ایستاده است. این عزم در پی این بی‌رحمی غیر قابل توصیف، فقط قوی‌تر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
آیا نمایندگان دولت سوریه شرکت داشتند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین