کد خبر: ۳۳۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
مهم‌ترین تهدیدها علیه ایران به روایت وزیر اطلاعات

ادعای وزیر عراقی درباره قصد تروریست‌ها برای حمله به ایران/ وزیر اطلاعات: انفجارهای بیروت و پاریس هشداری جدی به ایران

وزیر اطلاعات گفت: اولویت‌های اصلی وزارت اطلاعات تامین امنیت کشور و مقابله با جریان تکفیری است که بحمدالله توفیقات خوبی داشته‌ایم و به مردم هم اطلاع‌رسانی نموده‌ایم. البته انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم می‌باشد، که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- در حالی که وزیر امور خارجه عراق مدعی شده است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورش به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد فرانسه، آمریکا و ایران در میان کشورهای هدف حمله تروریست‌ها قرار دارند، وزیر اطلاعات کشورمان نیز معتقد است که حملات تروریستی و انفجارهای اخیر بیروت و پاریس هشداری است برای ایران.

به گزارش آفتاب، بعد از حملات تروریستی مرگبار اخیر در پاریس که به کشته و زخمی‌شدن بیش از صدها نفر منجر شد، حالا ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق مدعی شده است که گروه‌های تروریستی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به فرانسه، آمریکا و ایران هستند.

در همین‌باره حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات کشورمان که در پنجاه و نهمین همایش سراسری حراست کل کشور سخنرانی کرده است با اشاره اینکه "دشمن همواره درصدد نفوذ و به دنبال آن، ضربه زدن به کشور بوده است، اما اکنون باتوجه به شرایط جدید با این خطر بیشتر مواجهیم"، گفت: ضرورت دارد هشدارهای راهبردی مقام معظم رهبری را در حوزه نفوذ به صورت علمی و پژوهشی مطالعه و بررسی و مبتنی بر آن عمل کرد تا با هوشیاری کامل، دچار غافلگیری نشویم.

دستگیری چند مظنون تروریستی در استان‌های مرزی

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی هم در نشست خبری خود درباره اینکه آیا موردی از دستگیری عناصر وابسته به داعش در مرزها داشته‌ایم یا خیر، گفت: در مرزها چنین دستگیری نداشتیم اما چند مظنون تروریستی در استان‌های مرزی دستگیر شده‌‌اند که البته ارتباطی با گروهک داعش نداشته‌اند.

وزیر اطلاعات اما در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه "وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی خود نقاط مورد هدف دشمن و اولویت‌های آنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نفوذ را به خوبی شناسایی کرده است"، تروریست‌های تکفیری را مهم‌ترین تهدید در عرصه جنگ سخت علیه ایران خواند و با اشاره به انفجارهای اخیر در بیروت و پاریس تاکید کرد: اولویت‌های اصلی وزارت اطلاعات تامین امنیت کشور و مقابله با جریان تکفیری است که بحمدالله توفیقات خوبی داشته‌ایم و به مردم هم اطلاع‌رسانی نموده‌ایم. البته انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم می‌باشد، که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.

ادعای وزیر خارجه عراق درباره قصد تروریست‌ها برای حمله به ایران

هشدارهای وزیر اطلاعات در حالی است که امروز نیز وزیر امور خارجه عراق مدعی شد که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورش به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد فرانسه، آمریکا و ایران در میان کشورهای هدف حمله تروریست‌ها قرار دارند.

به گزارش خیرگزاری رویترز، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق مدعی شد، گروه‌های تروریستی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به فرانسه، آمریکا و ایران هستند. البته جعفری جزئیاتی درباره این‌که عامل این حملات چه فرد یا گروهی است و چه زمانی برای این حملات در نظر گرفته شده ارائه نکرده است اما گفت که تمام این کشورها از این حمله مطلع شده‌اند. این ادعا در حالی مطرح شده است که روز جمعه در حملات افراد مسلح و عوامل انتحاری در پاریس پایتخت فرانسه 129 نفر کشته شدند که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین