کد خبر: ۳۳۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

حملات تروریستی از پاریس تا پاریس+تصاویر

فرانسه، ترکیه، تونس، کویت، مصر، عربستان و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در سال جاری میلادی شاهد حملات تروریستی به دست عوامل گروه های تروریستی از جمله داعش بوده اند.
آفتاب‌‌نیوز : گروه تروریستی داعش طی یک سال اخیر ده ها انفجار تروریستی چه با استفاده از عوامل انتحاری و چه با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده انجام داده است که در جریان این انفجارهای تروریستی صدها نفر در عراق، سوریه، یمن و لیبی کشته شده اند.

به گزارش مهر، در واقع این کشورها شاهد فعالیت گسترده داعش هستند و این گروه تروریستی به نسبت های مختلفی در آنها توانسته پایگاه  هایی به دست آورد.

اما دامنه حملات تروریستی در عراق، سوریه، یمن و لیبی محدود نشده است، ترکیه، لبنان، تونس، مصر و فرانسه از جمله کشورهایی هستند با انفجارهای تروریستی به دست داعش مواجه بودند؛ انفجارهایی که منجر به کشته شدن صدها نفر از شهروندان کشورهای مختلف شده است.

اولین عملیات تروریستی داعش در سال میلادی جاری، روز هفتم ژانویه و در دفتر نشریه شارلی ابدو در فرانسه رخ داد که در جریان آن ۱۲ نفر کشته شدند و عامل این اقدام تروریستی اعلام کرد که به گروه تروریستی القاعده در یمن مرتبط است، درست دو روز پس از این حادثه در پی یک حمله مسلحانه در سوپرمارکتی در فرانسه، چهار نفر کشته شدند که عامل این اقدام تروریستی از اعضای داعش اعلام شد.

در هجدهم ماه مارس، دست کم دو تروریست به موزه باردو در پایتخت تونس حمله کردند که در جریان این حمله تروریستی ۱۲ نفر کشته شدند و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

در ۲۶ ژوئن نیز، در پی حمله تروریستی یک فرد مسلح به شهر توریستی سوسه در تونس ۳۸ نفر  که اغلب آنها توریست بودند کشته شدند.

اما در بیستم جولای سال جاری یک عامل انتحاری در میان جمع تظاهرات کنندگان در شهر سوروج ترکیه که در نزدیکی مرزهای این کشور و سوریه قرار دارد، خود را منفجر کرد، که در جریان این انفجار دست کم ۳۲ شهروند ترکیه جان خود را از دست دادند.

در این میان، ماه اکتبر یکی از شدیدترین حملات گروه تروریستی داعش در خارج از مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی رخ داد، چنان که روز دهم این ماه در پی وقوع دو انفجار انتحاری در آنکارا دست کم ۱۰۲ نفر کشته شدند.

سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا هنوز از اذهان پاک نشده و اخبار مربوط به آن همچنان در صدر اخبار خبرگزاری ها است.

در روزهای پایانی ماه اکتبر، هواپیمای مسافر بری روسیه در شبه جزیره سینا سقوط کرد که همه ۲۲۴ سرنشین آن در دم جان باختند، داعش مسئولیت این اتفاق را بر عهده گرفت.

اما ماه نوامبر جاری، یکی از خونین ترین ماه های امسال از لحاظ حملات این گروه تروریستی در مناطق خارج از سیطره اش است.

دوازدهم نوامبر جاری، دو انفجار در ضاحیه بیروت در لبنان رخ داد و داعش مسئولیت این انفجارهای تروریستی که منجر به کشته شدن ۴۳ نفر شد را بر عهده گرفت.

انفجارمسجد شیعیان در کویت و عربستان  به دست داعش نیز از جمله انفجارهای خونینی است که شمار زیادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

بدون شک حملات تروریستی اخیر پاریس که داعش مسئول آن اعلام شده و ۱۳۲ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجا گذاشته است، از خونین ترین حملات این گروه تروریستی در مناطقی است که بر آن سیطره ندارد.

وقوع این حملات تروریستی در کشورهایی که خود به نوعی از تروریسم در سوریه، عراق، یمن و لیبی حمایت می کنند پیام آشکاری است برای صاحبان قدرت در این کشورها، که هم اکنون در باتلاقی که خود ساخته اند دامنگیر شده اند.

هر چند پس از همه این حملات تروریستی شاهد سخنرانی های کوبنده مقامات غربی در باب مقابله با تروریسم و جلوگیری از ریشه دواندن داعش در کل جهان بوده ایم، اما با گذشت زمانی کوتاه بار دیگر همه چیز به فراموشی سپرده می شود تا زمانی که حمله ای دیگر رخ دهد و سیاستمداران غربی و عربی را به اظهار نظرهای پر طمطراق در این باره وا دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین