کد خبر: ۳۳۱۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

اولاند: روسیه، آمریکا و فرانسه علیه داعش ائتلاف تشکیل دهند

رئیس جمهور فرانسه امروز(چهارشنبه) پیشنهاد داد یک ائتلاف فراگیر با شرکت واشنگتن، مسکو و پاریس برای جنگ با داعش تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای گفت، قصد دارد با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مساله هماهنگ کردن تلاش‌ها در جنگ با داعش را مورد بحث قرار دهد.

اولاند قرار است در تاریخ 26 نوامبر به مسکو سفر کند و هدفش از این سفر کاهش کاهش اختلافات میان روسیه و آمریکا در خصوص عملیات‌های ضدتروریستی در سوریه است. رهبر فرانسه پیش از این سفر در تاریخ 24 نوامبر به آمریکا می‌رود تا با باراک اوباما نیز مذاکره کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولاند در مصاحبه‌ای خواهان تشکیل یک ائتلاف فراگیر برای مبارزه با داعش شامل آمریکا و روسیه شد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین نیز گفت، نیروهای دریایی روسیه و فرانسه باید یک طرح اقدام مشترک را برای عملیات‌هایشان در سوریه تدوین کنند.

اولاند در مصاحبه‌ای به شبکه تلویزیونی BFMTV فرانسه گفت: عملیات ویژه در حومه سن‌دنیس پاریس نشان می‌دهد که فرانسه در حال حاضر در وضعیت جنگ با تروریسم قرار دارد.

اولاند خاطر نشان کرد: رخدادهای سن‌دنیس تایید می‌کنند که ما در وضعیت جنگی قرار داریم، جنگی علیه تروریسم، تروریسمی که ما را به یک جنگ کشانده است. این سازمان تروریستی داعش سلاح، پول، منابع نفتی و مناطقی را در اختیار دارد. این گروه همپیمانانی دارد که برخی از آنها در کشور ما هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین