کد خبر: ۳۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

احتمال برقراری آتش‌بس درنزدیکی دمشق

یک منبع نزدیک به معارضان سوری ازاحتمال برقراری آتش بس قریب الوقوع درمناطق نزدیک دمشق پایتخت سوریه خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه «ناظر حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن پایتخت انگلیس است پیش بینی کرد که تا چند ساعت آینده آتش بسی میان نیروهای دولتی و شورشیان در منطقه الغوطه الشرقیه درنزدیکی دمشق برقرار می شود و به مدت 15روز ادامه می یابد.

این گروه افزود: آتش بس درساعات اولیه بامداد پنجشنبه به طور آزمایشی آغاز می شود و در صورت دستیابی به توافقی دیگر دراین زمینه، ممکن است تمدید شود.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری رویترز، جزئیات بیشتری دراین باره گزارش نشده است.

این درحالی است که ارتش سوریه اخیرا با همکاری گروه های دفاع مردمی ومتحدان خود پیروزی های قابل توجهی دررویارویی با تروریست ها به دست آورده است.

ازسوی دیگر ارتش سوریه پس ازآغاز همکاری نظامی با روسیه دربمباران مواضع تروریست ها واعلام آغاز عملیات پشتیبانی جنگنده های سوخو ازحمله نظامیان، پیشروی ها وهجوم خود را درمناطق مختلف به ویژه جبهه حلب ولاذقیه افزایش داده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان همراه رژیم صهیونیستی پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست ها از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و بر اساس گزارش ها، هم اکنون شهروندان 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین