کد خبر: ۳۳۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

اخبار تایید نشده از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسوی از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس خبر داد. این درحالی است که مسئولان رسمی فرانسه دیروز تاکید کردند که این فرد در بین قربانیان یا دستگیر شدگان عملیات روز چهارشنبه پلیس در پاریس نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان سازمان اطلاعات فرانسه گزارش داد که عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات پاریس کشته شده است. پیشتر نیروهای پلیس فرانسه از پایان یافتن عملیات امنیتی علیه تروریست‌ها در منطقه سان‌دونی واقع در شمال پاریس که در آغازین ساعات صبح چهارشنبه شروع شده بود، خبر دادند اما خبری مبنی بر کشته شدن یا دستگیری اباعود منتشر نشد.

دادستان کل فرانسه دیروز اعلام کرد که این تروریست‌ها که قصد داشتند اقدامات تروریستی جدیدی انجام بدهند کشته و دستگیر شدند. در جریان این عملیات هفت تن از تروریست‌ها دستگیر و دو تن دیگر که یکی از آنها زن بود کشته شدند.

دادستان کل فرانسه اعلام کرده هویت این افراد هنوز مشخص نشده است. نیروهای پلیس همچنین به کلیسای سان‌دونی یورش بردند که گفته می‌شد که چند تن از تروریست‌ها در آن پنهان شده بودند.

به گزارش ایسنا، پاریس طی هفته گذشته شاهد وقوع هفت حمله تروریستی توسط نیروهای داعش بوده که در جریان آن دستکم 130 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس تحقیقات نیروهای فرانسوی مغز متفکر این حملات عبدالحمید اباعود که یک مراکشی دارای تابعیت بلژیکی و معروف به ابوعمر سوسی است به شمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین