کد خبر: ۳۳۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

روایتی از اظهارات مسئولان فلسطینی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود با حضور مسئولان فلسطینی گفت: در این نشست تاکید شد که مردم فلسطین از حیثیت جهان اسلام دفاع می کنند و فلسطین محور وحدت دنیای اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
نوذر شفیعی در تشریح محورهای نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه امروز به مناسبت انتفاضه سوم فلسطین سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، نماینده حماس و نماینده جهاد اسلامی فلسطین میهمان کمیسیون امنیت ملی بودند که در این جلسه سفیر فلسطین اظهار داشت که استعمار در پی صهیونیستی کردن سرزمین فلسطین است و آنها قصد دارند سرزمین فلسطین را غصب و آن را در اختیار صهیونیست ها قرار دهند.

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سفیر فلسطین در این جلسه اظهار داشت که آنچه امروز شما در فلسطین به عنوان انتفاضه سوم می بینید خشم و غضب طبیعی مردم فلسطین علیه صهیونیست ها و از ظلمی است که بر آنها روا داشته شده است چرا که آنها مذاکره را بی فایده می دانند و سعی کرده اند به هر شکل ممکن خشم خود را بروز دهند.

شفیعی همچنین در ادامه تشریح اظهارات سفیر فلسطین گفت: ایشان تأکید کرد که مسئله فلسطین فقط مربوط به مردم فلسطین نیست علاوه بر این مردم فلسطین از حیثیت جهان اسلام دفاع می کنند و سرزمین فلسطین یک سرزمین اسلامی است و آثار موجود در آن نیز متعلق به جهان اسلام است بنابراین دو پرچم مبارزه را باید توأمان در دست داشته باشیم یکی پرچم فلسطین و دیگری پرچم اسلام که هر کدام از این دو پرچم به زمین گذاشته شود نشانه تسلیم است.

وی ادامه داد: سفیر فلسطین تصریح کرد که مردم این کشور به رقم همه مصیبت هایی که متحمل می شوند به آینده امیدوار هستند و می‌دانند که اسرائیل روزی نابود شده و مردم فلسطین به خانه و کاشانه خود بر می گردند.

ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران: انتفاضه جدید فلسطین از حمایت تمام فلسطینی ها برخوردار است

شفیعی در ادامه گفت: همچنین در این جلسه ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که انتفاضه جدید فلسطین از دو ماه پیش شروع شده و روز به روز بر شعله اش افزوده می شود و از حمایت تمام فلسطینی ها برخوردار است و با آنکه بیش از یکصد نفر شهید و هزار مجروح و صدها نفر بازداشت داشته عزم و اراده مردم برای ادامه انتفاضه قوی است که این باعث ترس شدید رژیم صهیونیستی شده است.

وی ادامه داد: ابوشریف تأکید کرد کسانی که انتفاضه سوم را شروع کرده اند نسل جدید هستند و از اساس هر انتفاضه ای در فلسطین توسط نسل های جدید شروع شده است و این به آن معنی است که آرمان فلسطین نسل به نسل منتقل می شود.

شفیعی در تشریح اظهارات ابوشریف ادامه داد: نماینده جهاد اسلامی در جمهوری اسلامی تأکید داشت که اگر چه ریشه انتفاضه سوم به اصل مسئله فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام مربوط می شود اما دلیل فوری آن مسئله قدس و تجاوز رژیم صهیونیستی به بیت المقدس بود که خود این مسئله به دلیل آشفتگی های پیش آمده می باشد و رژیم صهیونیستی احساس کرده است با دیدن درگیری در دنیای اسلام می تواند از شرایط موجود سوء استفاده کند اما اکنون متوجه شدند که مردم فلسطین بیدار و مدافع ارزش های خود هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: در این جلسه ابوشریف اظهار تأسف کرد که آنچه برای فلسطین و جهان اسلام دقیقا مثل رژیم صهیونیستی خطرناک است گروه داعش به عنوان یک گروه تروریستی است که ارزش های اسلام را زیر سوال برده و وحدت جهان اسلام را با تهدید مواجه کرده است.

قدوحی، نماینده حماس در جمهوری اسلامی: مسلمانان هیچ محلی برای اختلاف ندارند

شفیعی در ادامه با تشریح اظهارات خالد قدوحی نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران گفت: قدوحی در این جلسه تأکید کرد که مسلمانان هیچ محلی برای اختلاف ندارند و ما همه مسلمان هستیم و در حال حاضر فارغ از مباحث شیعه و سنی معیار مسلمان بودن حمایت از برادران فلسطینی است و اگر دنیا به دو بخش حق و باطل تقسیم شود امروز فلسطین حق است و هرکس از فلسطین دفاع کند از حق دفاع کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اظهارات نماینده حماس تصریح کرد: قدوحی ضمن ابراز تأسف از وجود برخی اختلافات در دنیای اسلام گفت: که این اختلاف ها مربوط به مسئله فلسطین نیست و به مسائل حاشیه ای دیگر مربوط می شود و آنچه می تواند امروز عامل وحدت جهان اسلام باشد مسئله فلسطین است و همه حکومت ها بر روی اهمیت فلسطین تأکید دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین