کد خبر: ۳۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

ترفند رایج در کلاهبرداری‌ پیامکی

شاید بارها و بارها شاهد ارسال پیامک‌هایی از جمله، اعلام برنده‌شدن شما در قرعه‌کشی‌ها بوده‌ یا از کنار آن بی‌تفاوت گذشته یا به دام افتاده‌اید. بااین‌حال، چوپان‌های دروغگو همواره با این‌گونه پیام‌ها در کمین طعمه‌هایشان هستند.
آفتاب‌‌نیوز : چوپان‌های دروغگو از طریق پیامک از افراد ساده‌لوح می‌خواهند تا مشخصات خود از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره ملی را برای آنها ارسال کنند، بعد از دریافت پیام، پیامی مبنی بر صحت اطلاعات و همسان‌بودن با اطلاعات فرد برنده به طعمه‌ها ارسال می‌کنند. سپس کلاهبرداران پیامکی از طعمه‌های خود می‌خواهند تا برای واریز مبلغ، شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم و دیگر مشخصات بانکی برای آنها ارسال کنند، غافل از اینکه در همین مرحله کلاهبرداری صورت می‌گیرد.  برخی از افراد از روی آگاهی و برخی دیگر از سر بی‌حوصلگی اعتنایی به این‌گونه پیامک‌های تبلیغاتی نمی‌کنند اما هستند افرادی که با ناآگاهی فریب این گونه پیام‌ها را می‌خورند و طعمه کلاهبرداران می‌شوند.

کلاهبرداران پیامکی از هیچ‌گونه دروغ و فریبی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی‌کنند، در برخی از این شگردها، فرد کلاهبردار ابتدا پیامک حجمی با متن «نگاش کن ببین چیه؟ شما برنده... شده‌اید به سایت زیر مراجعه کنید...» ارسال می‌کند.  برخی از شهروندان به علت ناآگاهی و برای رسیدن به وجه اعلامی به وب‌سایت موردنظر مراجعه می‌کنند و ترغیب می‌شوند تا شماره کارت – رمز اینترنتی – cvv٢ و تاریخ انقضای کارت خود را در داخل فرم تعریف شده وارد کنند و آنگاه دکمه ارسال را فشار می‌دهند، دریغ از اینکه این سایت جعلی است و اطلاعات بانکی شهروندان به‌راحتی به سامانه بانک اطلاعاتی کلاهبرداران ارسال می‌شود.  در نهایت، کلاهبرداران با داشتن مشخصات مورد نیاز عملیات بانکی و به منظور شناسایی نشدن از سوی پلیس، پس از نفوذ به حساب افراد، در اسرع وقت اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند و به راحتی از این طریق طعمه‌های خود را فریب می‌دهند و پول کلانی به جیب می‌زنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین