کد خبر: ۳۳۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

ترانزیت یک میلیارد و 309 میلیون دلار کالا از گمرک اینچه‌برون

مدیرکل گمرکات گلستان از ترانزیت 128 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 309 میلیون دلار از گمرک اینچه‌برون این استان به مقصد ترکمنستان در هشت ماه گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی اکبر شامانی» امروز (چهارشنبه چهارم آذرماه) در نشست دستگاه‌های متولی گمرک و صادرات و واردات این استان با «حبیب‌الله حقیقی» رئیس ستاد مرکزی مبارزه به قاچاق کالا و ارز کشور در محل ایستگاه راه‌آهن اینچه برون، گفت: میزان ترانزیت کالا(کارنه تیر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

«کارنه تیر» سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر(TIR) در کشور مبدأ صادر می‌شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور پلمب شده از خاک کشورهای بین راه عبور می‌کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: علاوه‌بر این میزان تزانریت کارنه تیر، مقدار 181 هزار تن کالای دیگر به ارزش 509 میلیون دلار در هشت ماه گذشته از گمرک اینچه‌برون ترانزیت شده است که دراین بخش با افزایش 132 درصدی مواجه بوده‌ایم.

شامانی هم‌چنین در خصوص میزان کالای ترانزیت شده از کشور ترکمنستان به داخل کشور ایران از طریق گمرک اینچه‌برون، خاطرنشان کرد: در هشت ماه پیش افزون‌بر 31 هزار تن کالا به ارزش تقریبی 140 میلیون دلار وارد شده که 13 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: دراین مدت هم‌چنین 28 هزار تن کالای «کارنه تیر» به ارزش تقریبی 166 میلیون دلار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، عمده کالاهای ترانزیت شده«مصالح ساختمانی، اتومبیل‌سواری، ماشین‌آلات صنعتی، انواع پروفیل، در و پنجره، ایزوگام، پانل‌های فلزی و گچی، تایر خودرو، انواع لامپ و لوازم خانگی» بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین