کد خبر: ۳۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

با تکمیل شدن عوامل نمایش "شب آوازهایش را میخواند"، پوستر این نمایش رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
"شب آوازهایش را میخواند" به کارگردانی رضا گوران و به تهیه کنندگی مهرداد میربهاءالدینی و محمد قدس که از ٢٠ آذرماه در سالن استاد سمندریان نمایشخانه ایرانشهر روی صحنه می رود، توسط یون فوسه نوشته شده و محمد حامد مترجم آن است.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه باران کوثری، نوید محمد زاده، سعید چنگیزیان و نیلوفر زوارق هستند. دیگر عوامل نمایش عبارتند از: آهنگساز: آرش گوران، طراح صحنه:رضا گوران، طراح لباس : الهام معین ، طراح گریم: لعیا خرامان.

طراح گرافیک: آرمان کوچکی، عکاس: مهرداد متجلی، دستیار کارگردان و برنامه ریز :رها جهانشاهی، منشی صحنه: مونا گلپایگانی، مدیران صحنه: داود ونداده، ماهان شهیدی زاده، مشاور رسانه ای: عسل عباسیان، تبلیغات و روابط عمومی: علیرضا حسینی و فرید حسینی.

پوستر این نمایش نیز توسط آرمان کوچکی طراحی شده که پیش از این طراحی پوستر نمایشهای دل سگ به کارگردانی محمد یعقوبی و کامنت به کارگردانی یوسف باپیری را برعهده داشته و پیش از این در جشنواره فجر و جشنواره دانشجویی 94 موفق به دریافت جایزه شده و عضو گروه "تئاتر تازه" است.

گفتنی ست، به زودی پیش فروش بلیتهای این نمایش از سایت تیوال آغاز خواهد شد.

نمایش "آسمان آبی مادرم" در الیمپیای یونان

بعد از حضور فیلم"آسمان آبی مادرم"به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی قوی تن در جشنواره های جیفونی ایتالیا، گدینیا لهستان، سینه کید هلند و گوا هند، این فیلم در تازه ترین حضورش در بخش رقابتی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان الیمپیا که از تاریخ 7 تا 14 آذر ماه (28 نوامبر تا 5 دسامبر) در کشور یونان برگزار می گردد، به نمایش در می‌آید.

این جشنواره که از جشنواره‌های معتبر کودک و نوجوان است، در شهر پیرگوس در 300 کیلومتری شهر آتن برگزار می‌شود و این دوره در چهار بخش رقابتی فیلمهای بلند، کوتاه، انیمیشن کوتاه، مستند و چند بخش جانبی برگزار می‌گردد.

فیلم "آسمان آبی مادرم" که پخش بین المللی آن بر عهده موسسه رسانه‌های تصویری است، داستان مادر و پسر جوانی است که سعی در حفظ معدن زغال سنگ کوچک خود در برابر زیاده خواهی های معدن دار بزرگ منطقه هستند.

فیلمهای ایرانی در بسیاری از دوره‌های گذشته این جشنواره شرکت داشته اند و سال قبل نیز فیلم "بر بالهای خیال" به کارگردانی فرهاد مهرانفر از طرف موسسه رسانه های تصویری در بخش مسابقه حضور داشت.

ثبت نام کارگاههای آموزشی هفته تئاتر لهستان آغاز شد

فراخوان ثبت نام هنرمندان تئاتر برای شرکت در کارگاههای آموزشی بازیابی /آفرینش صدا (صدا .خلاقیت. ظرفیت) با حضور مارتا گورنیسکا و کارگاه بدن / درام برانگیخته با حضور یاروسلاوفرت و سیمون سالا درهفته تئاتر لهستان از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد.

مدرس کارگاه بازیابی / آفرینش صدا خانم مارتا گورنیسکا کارگردان و هنرمند فارغ التحصیل از دانشکده کارگردانی و مدرسه موسیقی فردریک شوپن ورشو است.

وی تاکنون کارگاه‌هایی بر اساس همین شیوه در توکیو، برلین ،ناتینگهام، لندن ،اوترخت، میفف مارسی، پاریس و هاور برگزار کرده است.

در این کارگاه دو روزه که ویژه بانوان است شرکت کنندگان با تکنیک‌های متنوعی بر مبنای درک ماهیت صدا ،یافتن شکل های جدید و خلاقانه با تاکید بر هم آوایی (کرال) و سامان دادن به بیان بالقوه بازیگر آشنا می شوند.

بر پایه این گزارش، یاروسلاو فرت، مدرس کارگاه بدن/ درام بر انگیخته ،کارگردان ،بازیگر و پایه گزار zar،مدیر بنیاد ، مدرس دانشگاه و مسئول برنامه تئاتر ورکلاو (پایتخت فرهنگی اروپا در 2016)است. سیمون سالا بازیگر حرفه ای تئاتر لهستان است واز سال 2008 با کمپانی ایتالیایی ساین گلوسا و از 2011 با تئاتر zar همکاری دارد. سالا در کنار بازیگری به پژوهش در زمینه ریتم، تجمع انرژی و توان دراماتورژی می پردازد. رویکرد کارگاه بدن / درام برانگیخته تلاش برای تشخیص مفهوم تغییر بر پایه درک بدن و مراکز فیزیکی آن است . ساخت متن/ بدن ،رسیدن به جریان مرئی و زنده حرکات بدنی ،ساختار بخشی به حرکات با نگاه به دراماتورژی درونی و بالقوه آنها از دیگر مباحث این کارگاه است.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در فراخوان ثبت نام کارگاههای آموزشی هفته تئاتر لهستان اعلام کرد: علاقه مندان شرکت در کارگاه بازیابی /آفرینش صدا (صدا .خلاقیت. ظرفیت ) با حضور مارتا گورنیسکا و کارگاه بدن / درام برانگیخته با حضور یاروسلاو فرت و سیمون سالا ،به دلیل ظرفیت محدود پذیرش برای شرکت در کارگاه های یاد شده می بایست حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه 14 آذرماه سال جاری، در خواست شرکت در این کارگاهها را با اعلام نام هرکارگاه به همراه سوابق حرفه‌ای و شماره تماس خود به آدرس رایانامه: fadjrworkshop34@gmail.com ارسال کنند.

این اطلاعیه تصریح کرده : در این مرحله نیازی به پرداخت وجه نیست واسامی افراد واجد شرایط شرکت در کارگاه‌های یاد شده پس از بررسی دبیرخانه حداکثر تا روز دوشنبه 16 آذرماه اعلام شده و پس از آن ثبت نام نهایی متقاضیان و اعلام شماره حساب جهت واریز شهریه ثبت نام در کارگاههای یاد شده صورت می‌گیرد.

موافقت با عرضه 2 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 2عنوان موافقت کرد.

در جلسه 1 آذر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" گاو زخمی" به تهیه کنندگی سید امیر سید زاده و به کارگردانی مسعود دولتخانی و "عطسه/ قسمت های 5و7"به تهیه کنندگی مهدی داوری و به کارگردانی مهران مدیری موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه 3عنوان فیلم خارجی ،4 عنوان فیلم مستند و آموزشی و 2 عنوان فیلم کوتاه نیز موافقت به عمل آمد.

اجرای ویژه‌ای برای «هتلی‌ها»

به گزارش روابط عمومی نمایش‌خانه‌ی ایرانشهر نمایش «هتلی‌ها» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در روز شنبه 7 آذرماه ساعت 19:30 اجرای ویژه خواهد داشت.

نمایش «هتلی‌ها» که از 6 آبان ماه در سالن استاد سمندریان مجموعه نمایش‌خانه‌ی ایرانشهر اجرای خود را آغاز و تا 17 آذر هرروز به‌جز ایام تعطیل ساعت 19:30 به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، مونا فرجاد، سام کبود وند، آیه کیان پور، ستایش محمودی، آناهیتا همتی به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین محمد قدس، مدیر تولید. ابراهیم اثباتی، آهنگساز. مجید علی اسلام، طراح صحنه و لباس. کامران خلج طراح گریم. همراز بیان، طراح پوستر و بروشور. مهدی بوس لیک دستیار کارگردان و برنامه‌ریز رضا قاضیانی عکاس مریم نراقی مشاور رسانه‌ای و علیرضا حسینی، فرید حسینی روابط عمومی و تبلیغات می‌باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین