کد خبر: ۳۳۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

کشف بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: طی ۸ ماهه امسال بیش از ۵۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در گلستان کشف و ضبط شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمدرضا اکبری، امروز (5 آذر) در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در 8 ماهه امسال بالغ بر 2 هزار و 336 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا در استان تشکیل شده که در همین ارتباط 2 هزار و 175 مرد و 141 زن دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به ارزش ریالی کالاهای کشف شده، افزود: براساس برآوردهای انجام شده ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر 58 میلیارد و 320 میلیون ریال است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به عمده کشفیات استان اظهار کرد: عمده کشفیات کالاهای قاچاق در استان مربوط به گوشی‌های تلفن همراه است که بیش از یک هزار فقره گوشی تلفن همراه به ارزش 2 میلیارد ریال کشف و ضبط شده است. هم‌چنین ارزش مواد غذایی قاچاق کشف شده هم بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 258 میلیون ریال، 166 هزار نخ سیگار، 750 هزار لیتر سوخت، 8 تن داروی دامی و بیش از 16 هزار لیتر مشروبات الکی در این مدت در استان کشف شده است.

اکبری با انتقاد از کم کاری برخی از دستگاه‌های برای مقابله با موضوع قاچاق کالا و ارز هم خاطرنشان کرد: می توان گفت بیش از 90 درصد تشکیلات استان در مبارزه با این پدیده بر عهده نیروی انتظامی است و به نظر می‌رسد مشکلات و نارسایی‌هایی برای برخورد با این پدیده در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برخی از مشکلات در این حوزه گفت: در داسراها وضعیت کالاهای مکشوفه ضعیف تعیین تکلیف می‌شود. با این‌که تعیین ارزش ریالی کالاهای مکشوفه برعهده شعبه رسیدگی کننده است، اما بازهم این موضوع را از پلیس می‌خواهند.

اکبری عنوان کرد: احکام صادره به پلیس ارسال نمی‌شود تا بتوانیم بانک اطلاعاتی مجرمان را کامل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین