کد خبر: ۳۳۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: در شرایط کنونی برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : امیر خجسته  با اشاره به تایید سخت افزار انتخابات الکترونیکی از سوی شورای نگهبان، گفت: سخت‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی با تلاش تیم فنی و کارشناسی شورای نگهبان مورد بررسی و در نهایت مورد تأیید قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است، البته این فرآیندها باید بسیار جامع و کامل بوده و از دخل و تصرف در مراحل آن به‌ویژه در بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه باید اجتناب و جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اختصاص بیش از 60 میلیارد تومان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات از سوی دولت، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که یک سوم از انتخابات به‌ویژه در کلانشهرها به صورت الکترونیکی برگزار شود.

خجسته گفت: تمام تلاش‌ها برای رساندن و نهایی کردن بخش نرم افزار دستگاه‌های اخذ رأی تا اسفند ماه است و قطعا باید تحقق این موضوع در انتخابات‌ سال‌های آینده با کمترین مشکل می‌توانیم کار کنیم.

وی با بیان اینکه عدم نفوذپذیری مهم‌ترین مؤلفه دستگاه‌های اخذ رأی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، افزود: همچنین سهولت و سرعت در اخذ رأی از دیگر ویژگی‌های برجسته به کارگیری از این دستگاه‌ها است.

خجسته درباره شرایط و ویژگی‌ نرم‌افزار دستگاه الکترونیکی اخذ رأی، گفت: وزارت کشور برای خریداری و پیاده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار این دستگاه‌ها تحقیقات بسیاری را انجام داد و حتی سفرهای بسیاری برای این اقدام صورت گرفت، از این رو سرعت، دقت و عدم نفوذپذیری جزء مولفه‌های اصلی این نرم‌افزار بوده که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین