کد خبر: ۳۳۳۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
عضو حزب اعتدال و توسعه:

حزب اعتدال و توسعه با متحدانش رقابت نمی کند

رئیس کمیته سیاسی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: سیاست کلی حزب اعتدال و توسعه این است که با متحدان خود در دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا که به پیروزی گفتمان اعتدال در سال ٩٢ کمک کرده اند، رقابت نکند.
آفتاب‌‌نیوز : مصطفی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: سیاست های کلی حزب اعتدال و توسعه نسبت به انتخابات سال ٩٢ هیچ تغییری نکرده است.

وی با اشاره به بحث های مطرح درباره عدم حضور رسمی این حزب در جلسات شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان ادامه داد: حضور این حزب در شورایی که مختص احزاب اصلاح طلب است، از حیث مفهومی قابل تعریف نیست.

این فعال سیاسی تصریح کرد: درباره مجلس دهم نیز حزب اعتدال و توسعه مجلسی که از نظر ترکیب مشابه ترکیب دولت تدبیر و امید باشد را ایده آل شرایط فعلی کشور می داند.

شفیعی اضافه کرد: همسویی دو جریان اصلاحات و اعتدال، به معنی ادغام یکی در دیگری نیست. همانگونه که از عنوان این شورا نیز مشخص است، این شورا سیاستگذاری عالی انتخاباتی احزاب اصلاح طلب را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانند دوستان اصلاح طلب، حزب اعتدال و توسعه نیز به عنوان پرچمدار جریان اعتدال٬ بر حفظ هویت گفتمانی خود تاکید می کند.

عضو حزب اعتدال و توسعه اظهارداشت: عدم حضور اعتدال و توسعه در جلسات داخلی جریان اصلاح طلب٬ نافی تعامل جدی این حزب با دوستان اصلاح طلب نیست بلکه تعامل استراتژیک دو جریان اصلاحات و اعتدال همچون سال 92 و حتی در سطحی بالاتر تداوم خواهد یافت.

شفیعی افزود: این حزب همچون 16 سال گذشته بر استفاده از همه نیروهای معتدل و طرد جریان های افراطی تاکید داشته و هم در ایام انتخابات سال ٩٢ و هم پس از آن و در جریان تشکیل کابینه دولت تدبیر و امید نیز بارها بر این موضع خود پافشاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به ترکیب کابینه دولت یازدهم به خوبی نمایانگر این واقعیت است که دکتر حسن روحانی نیز با چنین نگاهی وزرا، معاونان و استانداران خود را انتخاب کرده و علاوه بر اعضای حزب اعتدال و توسعه، از معتدلان سایر جریان های سیاسی هم در کابینه خود بهره برده است.

رئیس کمیته سیاسی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: کارآمدی کابینه یازدهم و آرامش سیاسی فعلی جامعه نیز به این دلیل است که به جز افراطیون، همه جناح های سیاسی کشور این دولت را متعلق به خود می دانند و برای موفقیت آن تلاش می کنند.

به اعتقاد شفیعی، تجربه 30 ساله نظام جمهوری اسلامی نشان داده است که دولت ها و مجالسی که تنها از یک جناح سیاسی تشکیل شده اند نه تنها از کارآمدی لازم برخوردار نبوده اند بلکه در عمل با چالش های سیاسی فراوانی نیز روبه رو شده اند.

وی انحصارطلبی، تمامیت خواهی و قبیله گرایی را یکی از آفات مهم جریان های شاخص سیاسی امروز کشور دانست و اضافه کرد: در طیف اصولگرا نیز عناصر معتدلی حضور دارند که از زمان رقابت های انتخاباتی سال ٩٢ به پیروزی دولت کمک کرده اند و در رأی اعتماد به کابینه تدبیر و امید نقش آفرینی کرده اند.

شفیعی افزود:برخی از این عناصر معتدل از استیضاح مکرر اعضای کابینه جلوگیری کرده اند و در موضوع بسیار مهمی مانند برجام نیز همچون اصلاح طلبان در کنار دولت بوده اند و بنابراین شایسته نیست در شرایطی که هنوز خطر افراطی گری و تندروی کشور را تهدید می کند، گفته شود که برخلاف انتخابات سال ٩٢ به جای شراکت با آنها رقابت می کنیم.

وی گفت: البته کارنامه جریان اصولگرایی و نمایندگان مجلس پیش روی ما قرار دارد و مطمئنا عناصری که در بزنگاه های حساس مانند برجام، مبارزه با فساد، رأی اعتماد به کابینه و استیضاح وزیر علوم با جریان افراطی همراهی کرده اند جایی در میان معتدلان نخواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین