کد خبر: ۳۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

ظرفیت‌سازی 60 کارشناس فنی برای مدیریت آب و احیای دریاچه ارومیه

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از برگزاری کارگاه دو روزه مدیریت آب در مزرعه و خاک ورزی حفاظتی برای حدود 60 نفر از کارشناسان فنی شرکت‌های مجری همکار و سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در شهرستان تبریز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن سلیمانی روزبهانی با اشاره به هدف اصلی پروژه، مبنی بر استقرار شیوه‌های کشاورزی پایدار بر کاهش مصرف آب و نهاده‌های شیمیایی در پروژه "همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی" و نقش مؤثر کارشناسان شرکت‌های محلی همکار در ثبت میزان اثر بخشی تکنیک‌های بکار‌ گرفته شده در سطح مزرعه تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا کارگاه مدیریت آب در مزرعه و خاک‌ورزی حفاظتی برای حدود 60 نفر از کارشناسان فنی شرکت‌های مجری همکار و سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در تاریخ 4 و 5 آذر در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد.

سلیمانی تصریح کرد: با شروع فاز دوم پروژه " همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی" از اول تیر ماه سال جاری و در راستای اجرایی کردن گام‌های پروژه، ظرفیت‌سازی و توانمند‌سازی شرکت‌های همکار در ثبت میزان آب صرفه‌جویی شده در سطح مزارع به عنوان بخشی مهم از این روند به شمار می‌رود.

مدیرطرح حفاظت از تالاب‌های ایران یادآور شد: کارگاه دو روزه «مدیریت آب در مزرعه و خاک‌ورزی حفاظتی» با همکاری مراکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و مؤسسه فنی مهندسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی را در شهرستان تبریز به منظور ارتقای ظرفیت کارشناسان شرکت‌های مجری در توسعه تکنیک‌های کشاورزی پایدار و ثبت کمی میزان مصرف آب در مزرعه برگزار شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، گفتنی است، در این دوره، جمعی از کارشناسان آب و زراعت شرکت‌های فنی و مهندسی محلی همکار طرح، کارشناسان مرتبط جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و غربی و طرح حفاظت از تالاب‌های ایران حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شرکت‌کننده در طول این دوره، مهارت‌های ثبت کمی میزان مصرف آب در مزرعه در طول دوره زراعی را آموزش دیده و در طول کارگاه به تبادل تجربیات و اطلاعات پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین