کد خبر: ۳۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

بازگشت زائران از مرز خسروی ممنوع است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور از مرز رسمی خسروی ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز : مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر هزاران عاشق دلسوخته اباعبدالله الحسین(ع) برای شرکت در آیین معنوی اربعین حسینی در کربلای معلی افزود: مرز خسروی به علت ناآرامی های موجود در خاک عراق همچنان برای تردد رائران مسدود است و بر همین اساس نیز هرگونه تردد انفرادی و کاروانی زائران از این مرز رسمی ممنوع است.

وی اظهار کرد: زائرانی که برای شرکت در آیین اربعین حسینی از دیگر مرزهای کشورمان به کربلای معلی عزیمت کرده اند برای بازگشت نیز باید همان مسیر را انتخاب کنند و بازگشت آنها از دیگر مرزها ممنوع است.

وی با بیان اینکه ما آمادگی کامل برای عزیمت زائران با تمامی امکانات، تجهیزات و مکان های اقامتی داریم، گفت: تنها علت تردد نکردن زائران از این معبر رسمی به کربلای معلی مربوط به مسائل امنیتی آن سوی مرز است.

وی اظهار کرد: مرز خسروی بنا به تصمیم مقام های کشورمان بر روی زائران عتبات عالیات که از سال 92 بنا به دلایل امنیتی بسته شد همچنان مسدود است و هیچ گونه ترددی در این مرز چه به صورت کاروان های تحت پوشش حج و زیارت و چه به صورت انفرادی انجام نمی شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین گفت: تردد به اقلیم کردستان عراق از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین تنها برای گردشگری است و برای کسانی که قصد دارند این مسیر را برای عزیمت به اماکن مذهبی کشور عراق یا بازگشت از آیین اربعین حسینی انتخاب کنند، ممنوع است.

با پیگیری های مسئولان استان با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زائران ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زایر ایرانی منجر شد، مسدود شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این مکان ها در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین