کد خبر: ۳۳۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

لبنان همسر ابوبکر البغدادی را آزاد کرد

دستگاه امنیتی لبنان در چارچوب تبادل اسرا با گروهک تروریستی النصره همسر سرکرده داعش را آزاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : شبکه الحدث گزارش داد: جبهه النصره امروز _سه شنبه_ در چارچوب تبادل اسرا بین این گروهک و لبنان پیکر "محمد حمیه" سرباز لبنانی را که سال گذشته اعدام شد به مقام های امنیتی بیروت تحویل داد.

بنابر گزارش ها 20 خودروی دستگاه امنیتی لبنان برای اجرای قرارداد تبادل اسرا با گروهک النصره به منطقه جرود عرسال اعزام شده اند.

الحدث مدعی شد که النصره قرار است 3 تن از اسرای وابسته به حزب الله را نیز تحویل دهد.

همچنین این شبکه افزود: "سجی الدلیمی" همسر سرکرده داعش مشمول قرارداد تبادل اسرا شده است.

مقام های لبنان 16 نظامی اسیر شده به دست عناصر النصره را تحویل گرفته و 13 نفر از عناصر زندانی النصره را آزاد کردند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها همسر سرکرده گروه تروریستی داعش که در دسامبر سال گذشته دستگیر شد، به طور مخفیانه مبالغ هنگفت پول را به دست تروریست ها در سوریه می رساند.

"سجی الدلیمی" سال 2014 صدها هزار دلار به داعشی ها رسانده است.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: سجی الدلیمی با جعل مدارک شخصی در واقع خود را به عنوان یک زن سوری به نام "ملاک عبدالله" معرفی کرده بود، اما مقامات لبنان متوجه شدند که وی یک تبعه عراقی و همسر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش است.

مقامات لبنان سال 2014 الدلیمی را دستگیر کردند؛ وی در دادگاه نظامی به حمایت مالی از تروریست ها داعش متهم شد.

بر اساس این گزارش، وی دستکم با سه مردم ازدواج و در سه کشور منطقه زندگی کرده است و از یکی از همسران سابقش دو پسر دارد.

افسر اطلاعات نظامی که از الدلیمی بازجویی کرده است گفت: اعضای گروه های تروریستی خانواده خود را برای زندگی به لبنان می فرستند، زیرا کشوری امن است و برای ورود غیر قانونی به آنجا نیز مشکلی ندارد.

به گفته این افسر اطلاعاتی، الدلیمی دستکم 200 هزار دلار از طریق شرکت های مختلف و سازمان های خیریه دریافت کرده و به دست عناصر داعش رسانده است.

مسؤولان نظامی لبنانی تأکید کرده اند که الدلیمی به راحتی در اردوگاه های آوارگان سوری در شهر عرسال لبنان رفت و آمد می کرد.

به گفته مسؤولان لبنانی، حمید الدلیمی پدر سجی وی را مجبور کرد که با ابوبکر بغدادی ازدواج کند.

این مسؤولان همچنین خاطرنشان کردند که شماری از اعضای خانواده الدلیمی در فعالیت های مسلحانه در عراق و سوریه شرکت کرده اند از جمله این افراد حمید الدلیمی پدر سجی است که با داعش بیعت کرد و در عملیاتی نزدیک حمص به هلاکت رسید.

به گزارش میزان، این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مسؤول بارز امنیتی خاطرنشان کرد که با کمک یک سازمان آمریکایی از سجی الدلیمی و فرزندش، آزمایش دی ان ای انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین