کد خبر: ۳۳۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

پایان 3 سال حضور نظامی مخالفان سوری در حمص

منابع سوری از امضای قریب الوقوع توافق میان شبه نظامیان مخالفان و ارتش این کشور در شهر حمص خبر دادند که به موجب آن این شهر به طور کامل به کنترل دولت سوریه درخواهد آمد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این توافق که پیشتر نیز مواردی از آن در حمص اجرا شده بود، موجب خوهد شد تا این شهر استراتژیک به طور کامل به کنترل دولت سوریه درآید و بیش از سه هزار شبکه نظامی مخالف، آخرین منطقه تحت تصرف مخالفان در حمص را ترک کنند.

مذاکرات برای نهایی کردن توافق حمص همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود امضای آن توسط دو طرف امروز(سه‌شنبه) انجام می‌شود. طبق بندهای مندرج در آن مخالفان سوری باید ظرف دو ماه به همراه سلاح‌های سبک خود شهر را ترک کنند و به حومه شمالی آن یا استان ادلب بروند.

این توافق نامه که به توافق "الوعر" مشهور است به بیش از سه سال حضور نظامی مخالفان در استان حمص به طور کامل پایان خواهد داد. محله الوعر تنها بخش از شهر حمص، مرکز استانی به همین نام در حومه دمشق است که در اختیار مخالفان سوری باقی مانده بود.

در مه 2014 به موجب توافق مشابهی میان مخالفان سوری و دولت این کشور، مناطق وسیعی از شهر حمص که سال‌ها در اختیار مخالفان بود، به کنترل ارتش سوریه درآمد و شبه نظامیان آن را ترک کردند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که به زودی توافقی دیگر در شهر قدسیا در شمال غرب دمشق امضا می‌شود و شبه نظامیان محاصره شده در این شهر که بیش از دو سال است توسط ارتش احاطه شده‌اند، آن را ترک خواهند کرد و اداره شهر به دست نظام می‌افتد.

به گزارش ایسنا، شبه نظامیان مخالف همراه با سلاح‌های سبک و خانواده‌هایشان باید به حومه دمشق یا استان ادلب بروند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین