کد خبر: ۳۳۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

هشدار هواشناسی گلستان نسبت به وقوع سیل و یخبندان

رئیس گروه پیش‌بینی‌های جوی هواشناسی گلستان از آغاز فعالیت سامانه بارشی ناپایدار و سرد از عصر پنج‌شنبه در استان خبر داد و گفت: این پدیده کاهش 12 تا 17 درجه سانتی گراد دمای هوا، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع سیل در نواحی مستعد و بروز یخبندان در مسیرهای کوهستانی استان را در پی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : محمود محمدقلی‌پور دوره فعالیت این سامانه را تا شنبه هفته آینده اعلام و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیشترین فعالیت این سامانه ناپایدار روزجمعه که زمینه‌ساز بارش فراوان در نقاط مختلف استان و ریزش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کاهش دمای هوا در گلستان به حدی خواهد بود که بارش برف و وقوع پدیده یخبندان علاوه بر نواحی کوهستانی در مناطق کوهپایه‌ای نیز پیش‌بینی شده و دمای هوا در برخی نقاط استان به زیر صفر خواهد رسید.

محمدقلی‌پور افزود: با توجه به شدت بارش، آبگرفتگی برخی از معابر عمومی و وقوع سیلاب در نواحی مستعد استان و هم‌چنین به علت ریزش برف، وقوع یخبندان و مه غلیظ و اختلال در آمد و شد خودروها در برخی جاده‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی در جمعه شب دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی گلستان هم‌چنین به کشاورزان توصیه کرد فعالیت‌ها در خصوص کشت پاییزه را تا ظهر پنج‌شنبه و قبل از شروع بارش‌ها انجام دهند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از شنبه شب بتدریج فعالیت این سامانه بارشی قوی، ناپایدار و سرد در استان کاهش یابد.

محمدقلی‌پور در خصوص وضعیت جوی استان در 24 ساعت آینده (چهارشنبه) نیز گفت: افزایش موقت ابر با احتمال بارش پراکنده در نواحی کوهستانی برای شب چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هوای گرگان هم اینک غبارآلود و دمای هوا 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است و سرعت وزش باد نیز 4 متر بر ثانیه از سمت شرق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین