کد خبر: ۳۳۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

ژنرال آمریکایی: حمله آمریکا در زمان بوش سبب پیدایش داعش شد

فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکایی تصریح کرد که دولت بوش در پی واقعه یازده سپتامبر به جای آن که به علل پیدایش تروریسم بیاندیشد، کورکورانه به عراق حمله کرد و با سقوط صدام حسین زمینه برای پیدایش گروه تروریستی داعش فراهم شد.
آفتاب‌‌نیوز : مایکل فلین ژنرال بازنشسته آمریکایی و فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در زمان ریاست جمهوری جرج بوش، رویکرد های کورکورانه وی را دلیل پیدایش گروه داعش و قدرت گرفتن این گروه در کشور های عراق و سوریه ذکر کرد.

وی در گفتگو با نشریه آلمانی اشپیگل گفت که ارتش آمریکا در سال 2004 موفق به بازداشت ابوبکر البغدادی رهبر این گروه تروریستی شده بود، اما به دلیل آنچه که او «بلاهت محض» نامید، چندی بعد با این داوری که او تهدیدی برای آمریکا به حساب نمی آید وی را آزاد کرده بود.
فلین در ادامه گفت که وقتی واقعه یازدهم سپتامبر رخ داد مسئولین واشنگتن به جای آن که به علل و اسباب پیدایش تروریسم بیاندیشند در فکر این بودند که کجا می توانند به سراغ تروریست ها بروند و آن ها را از میان ببرند.

این ژنرال آمریکایی با بیان این که تمرکز آمریکا در پاسخ به واقعه یازده سپتامبر می بایست به جای صدام حسین بر بن لادن رهبر القاعده می بود، تصریح کرد: حمله به عراق موجب بی ثباتی این کشور و شکل گرفتن گروه داعش شد.

وی افزود: به عقیده من گرچه نمی توان منکر جنایات دیکتاتور هایی همچون صدام حسین و یا معمر قذافی شد، اما آمریکا با از میان بردن آن ها در این کشورها آشفتگی ایجاد کرد و بار دیگر تاکید کرد که «اگر بغداد سقوط نمی کرد گروه داعش به اینجایی که هست نمی رسید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین