کد خبر: ۳۳۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
یک نهاد مدنی انگلیسی ضد نژادپرستی هشدار داد؛

پیش داوری منفی علیه مسلمانان در غرب در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است

نهاد مدنی انگلیسی 'امید و نه تنفر' در گزارشی هشدار داد که پیش داوری منفی علیه مسلمانان در غرب از جمله انگلیس از یک جریان فرعی و در حاشیه ، در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این نهاد مدنی که مخالف نژادپرستی و تفکرات فاشیستی می باشد در این گزارش عنوان کرده است گروه های مخالف مسلمانان در کشورهای غربی از جمله انگلیس پس از جریان 11 سپتامبر به شدت مورد حمایت قرار گرفته اند.
به گفته این نهاد مدنی ضد تبعیض، 920 ارگان و انجمن ضدمسلمان و دارای تفکرات اسلام فوبیا در 22 کشور غربی فعالیت دارند که از این تعداد، 8 گروه بالغ بر 38 میلیون پوند کمک جمع آوری کرده اند.

'نیک لولز'، مدیر اجرائی موسسه «امید و نه تنفر» هشدار داده که فضای تنفر علیه مسلمانان در کشورهای غربی از حاشیه به جریان اصلی بدل گشته است.
وی یکی از جریانات نگران کننده را انتشار تصاویر موهن از پیامبر مکرم اسلام (ص) دانست که سبب خشم و واکنش مسلمانان شده و عنوان کرد: این گروه ها بیش از پیش راست گرا شده اند؛ بسیاری علنا طرفدار نازیسم هستند اما همچنان در چارچوب ارگان های مدنی شناخته می شوند.

این فعال مدنی همچنین عنوان کرد که در انگلیس افزایش شمار مهاجران سبب بهره برداری گروه های راست گرا شده و به موجب آن فضای خشونت علیه مسلمانان در این کشور تشدید است.
لولز اظهار داشت: طی سال های آینده جامعه چند فرهنگی انگلیس مورد آزمون قرار خواهد گرفت و در این جریان همه ما مسوولیم تا از طریق اتحاد پایه های دمکراسی اجتماعی را تقویت کنیم.
'کفار'، 'اتحاد جنوب شرق' و 'جامعه هنری جکسون' از جمله گروه ها و انجمن های ضد مسلمانان در انگلیس هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.
روزنامه گاردین نیز روز شنبه در گزارشی ضمن اشاره به گزارش نهاد مدنی 'امید و نه تنفر ' هشدار داد که گروه های راست گرا در انگلیس با دامن زدن به فضای تنفر علیه مسلمانان در صدد هستند تا جنگ فرهنگی علیه مسلمانان به راه بیندازند.

این روزنامه نوشت: قرار است ماه آینده 'استفن لنون'، رئیس پیشین «لیگ دفاع از انگلیس» با بازگشت به صحنه سیاسی، بازوی انگلیسی جنبش ضد اسلامی موسوم به «پگیدا» را به راه بیندازد.
این روزنامه افزود: به دنبال روند نزولی فعالیت های «لیگ دفاع از انگلیس»، انجمن ضد اسلامی «بریتین فرست» نیز با اقدامات تحریک آمیزی همچون حمله به مساجد به شدت فعالیت داشته است. این ارگان در صفحه فیسبوکش بالغ بر 1 میلیون تن طرفدار دارد.
گاردین ادامه داد: 'لیبرتی جی بی' از دیگر ارگان های ضد اسلامی، ضد مهاجرت و از احزاب سیاسی انگلیس است که رهبر آن «پاول وستون» بارها در یادداشت هایش از جنگ قریب الوقوع علیه مسلمانان در انگلیس سخن گفته است.
این روزنامه افزود: آخرین تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که 24 گروه راست افراط در حال حاضر تلاش می کنند که فضای تنفر علیه مسلمانان انگلیس دامن بزنند و یک جنگ فرهنگی راه بیندازند.
پلیس متروپلیتن لندن هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که جرائم تنفر علیه مسلمانان در پایتخت انگلیس در طول یک سال گذشته 47درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش یاد شده، شمار جرائم مرتبط با اسلام هراسی در لندن، در بازه زمانی اکتبر 2014 تا اکتبر سال جاری، 845 جرم گزارش شده که این آمار در دوره مشابه سال قبل 576 جرم بوده است.

این نهاد امنیتی با اشاره به اینکه حملات تروریستی پاریس سبب تشدید این جرایم ناشی از تنفر شده است، تصریح کرد: ما معتقدیم که این افزایش ناشی از چند عامل بوده است. از جمله رغبت بیشتر قربانیان به گزارش جرم به پلیس، هوشیاری ماموران پلیس در تفکیک جرائم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان و همچنین تحولات بین المللی بوده است.
پلیس متروپلیتن لندن افزود: ما آگاه هستیم که تمام ابعاد جرائم مرتبط با تنفر گزارش نمی شود، لذا ما از مردم می خواهیم که با اطمینان کافی، چه مستقیم و یا از طریق شخص ثالث جرائم مرتبط با نژاد پرستی و دینی را به ما گزارش کنند.

در همین حال «تل ماما»، یک نهاد غیردولتی انگلیسی است که میزان جرائم مرتبط با اسلام هراسی در انگلیس را ثبت می کند در گزارشی عنوان کرده بود که شمار جرائم تنفر علیه مسلمانان در انگلیس 70 درصد طی یک سال گذشته رشد داشته است.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز در گزارشی که به تازگی در خصوص وضعیت جامعه مسلمانان در انگلیس منتشر کرد عنوان کرد که فضای تنفر علیه مسلمانان تشدید شده است.
در این گزارش که در آن از تعداد زیادی از مسلمانان انگلیس نظرسنجی به عمل آمده، عنوان شده است: شرایط اسلام هراسی در قیاس با سال 2010 میلادی به مراتب بدتر شده و هم اکنون اسلام هراسی به عنوان الگویی برای تبعیض نژادی علیه گروه های اسلامی مبدل گردیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین