کد خبر: ۳۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۹

اجرای طرح اهداي خون توسط آشنايان بیماران مبتلا به تالاسمی

آفتاب‌‌نیوز : بابك يكتاپرست با بيان اين مطلب اظهار كرد: ما بايد بستر فرهنگي براي طرح اهداي مستمر خون توسط آشنايان به بيماران تالاسمي را فراهم كنيم كه ترويج آن فعلا به عهده رسانه‌هاست.

وي گفت: محدوديت اهدا كنندگان خون براي روحيه بيمار خوب و از نظر كمي و سلامت هم اطمينان خاطر به بيمار مي‌دهد.

مديركل روابط عمومي سازمان انتقال خون، براي اجرايي كردن طرح لازم دانست هم بيماران و هم اهداكنندگان خود را معرفي كنند.

وي تصريح كرد: در خون فردي كه آنتي‌بيوتيك مصرف كرده آنتي باديهايي وجود دارد كه پس از دريافت خون (وارداتي) واكنش و حساسيت نشان مي‌دهد، چنانچه اين خون توسط فرد آشنا كه تحت نظر كارشناسان و متخصصان است اهدا شود هم كار پزشكان آسانتر خواهد شد و هم بيمار اطمينان خاطر بيشتري حاصل مي‌كند.

يكتاپرست ادامه داد: اين طرح به لحاظ قابل پيگير بودن از سوي بيمار در صورت عوارض و به لحاظ تعهد انساني ارزشمند و غير قابل تغيير است.

مديركل روابط عمومي سازمان انتقال خون با اشاره به معرفي اهدا كنندگان به نزديك‌ترين پايگاه خون و ترويج اين طرح در بين جوانان تاكيد كرد و گفت: هم بيماران و هم اهدا كنندگان عموما جوان هستند بهتر است اين طرح را به جوانان بشناسانيم و افراد با مراجعه به نزديك‌ترين پايگاه خون ثبت‌نام كنند.

وي به اجراي طرح استمرار خون‌دهي در كشورهايي مثل قبرس و ايتاليا بطور عام و در هند بطور خاص اشاره كرد و گفت: ما اين طرح را فاز به فاز شروع مي‌كنيم ابتدا در مركز و تهران سپس در شهرستانها آن را به طور علمي اجرا خواهيم كرد. 






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین