کد خبر: ۳۳۷۲۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
جلسه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا

تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی مدارس تهران/آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نمی‌شوند/ اورژانس در حالت آماده‌باش

صبح امروز کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور اعضای کمیته تشکیل جلسه داد و در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران تصمیماتی اتخاذ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت و گو با ایسنا با اعلام اینکه در جلسه صبح امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مقرر شد تا آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نشوند ادامه داد: در جلسه امروز صبح این کمیته مقرر شد تا پایان هفته اورژانس برای شهروندان تهرانی به حالت آماده باش باشد.

به گزارش آفتاب، وی گفت: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه اطراف استان و فعالیت‌های عمرانی در محدوده تهران، ری و شمیرانات تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا شیوه نامه کمیته اضطرار آلودگی استان تهران تغییر و بازنگری شود، ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه مقرر شد مدارس پیش دبستانی و دبستانی و همچنین مهدهای کودک فردا و پس فردا تعطیل باشند. البته تعطیلی مدارس و مهدهای کودک منوط به هماهنگی آموزش و پرورش و اعلام این وزارتخانه خواهد بود.

توقف فروش مجوز طرح ترافیک روزانه و آماده باش اورژانس

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران نیز بااشاره به تشکیل جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرارآلودگی هوای تهران گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوای استان تهران در هفته جاری، در این جلسه نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی به تصویب اعضا رسید.

مهدوی‌شاهرودیتاکید کرد: با توجه به تداوم آلودگی در هفته جاری و امکان تخلیه آلاینده‌ها از شهر تهران به جهت پایداری هوا، مقرر شد مدارس پیش‌دبستانی و دبستان‌ها در تهران و ری در روزهای یکشنبه و دوشنبه با تایید وزارت آموزش و پرورش توسط استاندار تهران ابلاغ شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که زنگ ورزش مدارس در تمامی مقاطع در این دو روز تعطیل شود. همچنین انجام ورزش‌های همگانی در فضاهای سبز و پارک‌ها فعلا متوقف شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران تاکید کرد: کارخانه‌های شن و ماسه در این دو روز تعطیل خواهند بود و محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر تهران اعمال خواهد شد که پلیس راهور این محدودیت‌ها را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

شاهرودی تاکید کرد: فروش مجوز طرح ترافیک روزانه فعلا متوقف خواهد شد و به اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شده است که آمادگی لازم را برای رسیدگی به امور مربوط به خود داشته باشند. همچنین به مردم توصیه شده است که در این دو روز حداقل عبور و مرور در سطح شهر تهران را داشته باشند و تنها در موارد ضروری در سطح شهر تردد کنند.

تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهر تهران تعطیل شد

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی تمام مدارس شهر تهران در تمام پایه‌های تحصیلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد. اسفندیار چهاربند در این باره گفت: تمام مدارس شهر تهران در تمام پایه‌های تحصیلی فردا یکشنبه 29 آذر و دوشنبه 30 آذر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

حسن کریمی معاون عمرانی استانداری تهران نیز ضمن تأیید این خبر و لزوم انجام برخی هماهنگی‌ها درخصوص تعطیلی همه مقاطع تحصیلی شهر تهران و ری افزود: خبر قطعی تعطیلی مدارس تهران و ری تا پیش از ساعت 14 اعلام خواهد شد.

وی اظهارکرد: هنوز در مورد تعطیلی دبستان‌ها و یا همه مقاطع تحصیلی به جمع بندی نرسیده ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
3
19
تعجب آور است که آقایان نمی دانند که وجود مهد ها واستفاده از آنها بویژه در کشور ما، شاغل بودن مادر وپدرها وبویژه مادر هاست. حال چگونه مهد ها تعطیل بشوند اما مادرانشان سر کار باشند.تعداد این مادر های شاغل هم در حدی است که با مرخصی گرفتن آنها _اگر به آنها مرخصی داده شود_،میتواند مؤسسه مربوطه را دچار مشکل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
5
انصافا اين دو روز كل ادارات و سازمان هاي تهران را تعطيل كنيد .
البته بانك ها را تعطيل نكنيد !!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
4
سلام درمورد آلودگی هوای تهران نظری داشتم والا اگراین پروژه مترو تهران و شهرجدید پرند به اتمام برسه هزاران خودرو شخصی به تهران سرازیر نمیشه هم تا حدودی مشکل ترافیک حل میشه هم آلودگی هوای تهران مسئولین بدون حل کردن مشکل همش بطور مسکن از مردم کمک طلب میکنن هرکسی اینو میدونه خطوط مترو شهرهای اطراف تهران راه اندازی بشه چقدر مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل خواهد شد امثال ما بدون ماشین چگونه از پرند به میدان ونک که محل کارمون هست رفت آمد کنیم مگه چقدرحقوق میگیریم که بدیم کرایه ماشین ما اهالی شهرپرند ازشما تقاضا داریم این مورد مترو شهرهارا پیگیری کنید وگرنه هرچی درست کردن خراب میشه و به فراموشی سپرده میشه با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
1
2
دوستان باز هم بنزین پتروشیمی به اسم یورو 4در بندر امام زیر نظر هلدینگ خلیج فارس تولید میشود و دقیقا از همان زمان هوای کلان شهر ها شروع کرد به آلوده شدن میگید نه بروید تحقیق کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین