کد خبر: ۳۳۷۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
آیین تجلیل و بزرگداشت استاد میلاد کیایی

شبی با استاد میلاد کیایی در فرهنگسرای ارسباران+تصاویر

آیین تجلیل و بزرگداشت استاد میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور با حضور چهره‌های هنری و ادبی، علاقه‌مندان و دوستداران هنر موسیقی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش با همکاری فرهنگسرای ارسباران در این فرهنگسرا برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این مراسم روز جمعه 27 آذر ساعت 18 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران رسمیت پیدا کرد. در آغاز علیرضا پورامید مجری مراسم به تشریح و تبیین برنامه‌ شبی با میلاد کیایی پرداخت و از اهتمام ویژه مؤسسه رادنواندیش در برگزاری تجلیل و بزرگداشت چهره‌های مانا و نامدار فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین قدردانی نمود. سپس حضار را به دیدن نماهنگی از زندگی هنری استاد میلاد کیایی دعوت نمود. 

به گزارش آفتاب، این نماهنگ، تصاویری از زندگی استاد کیایی از گذشته تا به امروز همراه با دیدگاه‌های هنری این پیشکسوت موسیقی ایران بود که در بخش‌هایی از این نماهنگ سخنان اساتید علی‌اکبر گلپایگانی، محمد موسوی، حسن ناهید، نادر گلچین و هوشنگ کامکار درباره‌ی ارزش‌های هنر موسیقی استاد میلاد کیایی شنیدنی و دیدنی بود. 

در ادامه مراسم دکتر محمد سریر آهنگساز و رییس هیأت مدیره خانه موسیقی به عنوان سخنران این آیین با شکوه به تشریح دیدگاه‌های خود پیرامون جلو‌ه‌های نوازندگی و آهنگسازی استاد کیایی در گستره‌ی موسیقی اصیل ایرانی پرداخت. 

از دیگر فعالیت‌های هنری استاد میلاد کیایی تربیت و پرورش شاگردان بی‌شماری در زمینه ساز سنتور است که در این راستا صدرا پیشداری و دیبا پیشداری با اجرای دو قطعه از آثار فاخر استاد انوشیروان روحانی جلوه‌های دونوازی خود را با سازهای سنتور و پیانو پیشکش به استاد میلاد کیایی و دیگر علاقه‌مندان نمودند که تشویق‌های پیاپی حضار را در پی داشت. 

بداهه نوازی پیانوی مهندس بردیا صدرنوری از دیگر برنامه‌ها بود که ایشان با صمیمیت و آرامش سازش به اجرای قطعاتی از دستگاه‌های موسیقی ایران با اشاره به ترانه‌های فاخر و خاطره‌انگیر پرداخت و اجرای خود را نثار استاد کیایی و علاقه‌مندان نمود که با تشویق حضار روبرو گردید. 

حضور هنرمندان همچون نادر گلچین، رضا مهدوی، سهیل محمودی، بامداد جویباری، مسعود حبیبی و ... از جلوه‌های دیگر آیین تجلیل و بزرگداشت استاد میلاد کیایی بود. 

در ادامه، استاد میلاد کیایی با دعوت مجری به پشت تریبون آمد و با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان  برپایی این مراسم باشکوه، از حضور هنرمندان و فرهیختگان و نیز علاقه‌مندان و دوستداران هنر موسیقی قدردانی نمود و قطعاتی را با سنتور به همراهی تمبک نازنین پدرثانی اجرا نمود که تشویق‌های ممتد حضار را برانگیخت. 

در پایان، با حضور مهندس بردیا صدرنوری، آقای محمد صافی مدیر فرهنگسرای ارسباران، دکتر محمد سریر و ناصر ایزدی و با اهدای لوح تقدیر و تابلوی نفیس و هدایای دیگر از 6 دهه خدمات ارزنده استاد میلاد کیایی در موسیقی اصیل ایرانی تجلیل و قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین