کد خبر: ۳۴۰۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
بعد از قطع روابط دیپلماتیک عربستان و ایران

بحرین روابط با تهران را قطع کرد/سودان سفیر ایران را اخراج کرد/امارات سطح روابط دیپلماتیک با ایران را کاهش داد

بعد از عربستان سعودی که دیروز اعلام کرده بود روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرده است بحرین دومین کشور حاشیه خلیج فارس است که مراودات سیاسی خود با ایران را به حالت تعلیق در آورده است. سودان نیز در حمایت از عربستان سفیر ایران را از این کشور اخراج کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بعد از عربستان، بحرین هم روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد. همچنین سودان سفیر ایران را اخراج کرد و امارات نیز سطح روابط دیپلماتیک با ایران را کاهش داد.

به گزارش آفتاب، بعد از عربستان سعودی که دیروز اعلام کرده بود روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرده است بحرین دومین کشور حاشیه خلیج‌فارس است که مراودات سیاسی خود با ایران را به حالت تعلیق در آورده است. 

بحرین به هیئت دیپلماتیک ایران 48 ساعت برای ترک خاک این کشور فرصت داده است. این کشور سفارت خود را در ایران تعطیل و تمامی اعضای این سفارت را از ایران فرا خوانده است. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، منامه همچنین ایران را به تلاش برای آنچه " ناآرامی و فتنه‌انگیزی" در منطقه خوانده، متهم کرد. 

روابط دیپلماتیک ایران و بحرین در سطح بسیار پایینی قرار دارد و ایران در این کشور سفیر ندارد.

 سودان نیز در حمایت از عربستان سعودی سفیر ایران را اخراج کرد. براساس گزارش العربیه، عمرالبشیر رئیس‌جمهور سودان در تماس تلفنی با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی به وی اطلاع داد که سفیر ایران از سودان اخراج کرده است. سودان همچنین سفیر خود را از ایران فرا خوانده است. سودان همچنین ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده است.

امارات متحده عربی هم سطح روابط دیپلماتیک خود با تهران را کاهش داد. براساس بیانیه وزارت خارجه امارات، ابوظبی بر روابط اقتصادی‌اش با تهران تمرکز خواهد کرد. 

این اقدام بحرین، امارات و سودان پس از آن صورت می‌گیرد که دیشب عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان دیشب از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داده بود.

به دنبال حوادث پس از اعدام شیخ نمر النمر از سوی دولت عربستان و تعرض عده‌ای به سفارت این کشور در تهران، عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و هیئت دیپلماتیک خود را به کشورش فراخواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
21
8
بهتر راحت شدیم به موقعش خدمت این تروریست پروران میرسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
18
9
چرا ما زودتر همچین کاری رو نکردیم...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین